Apropos dette med blødninger?

3gutter-ennsålenge

Forumet er livet
Må bare høre med andre, jeg har hatt en del brunt blod på papiret og litt i truseinnlegget gjennom dagen. nå kom det koagler og litt mer brunt, men ikke friskt blod. Har aldri opplevd dette med de 3 andre, så blir naturligvis litt urolig. Har ikke noe vondt, bare de vanlig stinga fra ligamentene og litt hard livmor. men ikke noe særlig vondt.
Kunne ringt legevakta men legevakta i larvik er dust med gravide. Jeg er 16+1 så liv på ultralyd i 12+4 så håper jo alt er greit.
 
Må bare høre med andre, jeg har hatt en del brunt blod på papiret og litt i truseinnlegget gjennom dagen. nå kom det koagler og litt mer brunt, men ikke friskt blod. Har aldri opplevd dette med de 3 andre, så blir naturligvis litt urolig. Har ikke noe vondt, bare de vanlig stinga fra ligamentene og litt hard livmor. men ikke noe særlig vondt.
Kunne ringt legevakta men legevakta i larvik er dust med gravide. Jeg er 16+1 så liv på ultralyd i 12+4 så håper jo alt er greit.
Jeg er nok ikke rette til å svare, for jeg er ikke mer enn 12+3 og har allerede hatt 3 ultralyder. Riktignok 1 obligatorisk pga IVF da, men likevel. Er jeg engstelig så nøler jeg ikke med å ta kontakt med legen. Heller det enn å gå å kverne og ikke kunne slappe av. Kan du ikke ringe legen i morgen å høre?
 
Jeg er nok ikke rette til å svare, for jeg er ikke mer enn 12+3 og har allerede hatt 3 ultralyder. Riktignok 1 obligatorisk pga IVF da, men likevel. Er jeg engstelig så nøler jeg ikke med å ta kontakt med legen. Heller det enn å gå å kverne og ikke kunne slappe av. Kan du ikke ringe legen i morgen å høre?

Ja tror jeg skal gjøre det
 
Jeg ville no kanskje ha ringt legen i morgen? Men vil tru at det er uskyldig da det ikke er frisk blod med smerter :) kan være at du kanskje skulle ha hatt mensen på denne tiden evt sprengt ett blodkar?
 
Hvordan går det?
 
Hei.
Da jeg var på sykehuset nå på siste TUL så sa legen at jeg skal bruke jordmor og lege som vanlig under svangerskapskontroller, men at jeg med et hvert tegn på blødning nå skulle ta direkte kontakt med kvinneklinikken på sykehuset siden jeg var over 12 uker.
Så jeg ville ringt nærmeste kvinneklinikk eller føde direkte å hørt, i stedet for legevakt. Her har vi også en helt idiotisk legevakt, som jeg skyr som pesten. Så det å få beskjed om å ringe sykehuset direkte er en stor lettelse.

Håper alt går bra med deg:love7
 
Håper alt går bra med deg og den lille. Blødninger trenger absolutt ikke å være noe farlig, men om du bekymrer deg så ta kontakt med lege/jordmor. Har alltid fått god behandling av de, sykehuset er som du sier en helt annen sak:shifty:
 
Det bare litt brun spotting, men det har gitt seg for det meste. Jeg får ikke reist noe sted, annet enn verksted pga bilen min er syk. Bilen er automat og har ikke håndbrekk, så tør ikke kjøre noe annet sted. I tilfelle den triller avgårde. men skal på verksted med den nå snart. Men snakket med min mor som har vært gravid 5 ganger, og alle gangen småblødd. Siden det var brunlig, trodde hun hadde noe med sex, bæring av minstemann eller treninga som var årsaken. Men jeg tenkte at hvis det ikke er bedre i morgen så ringer jeg legen :) ble litt stressa i går, for har aldri opplevd dette før. Men det var aldri friskt blod, bare gammelt og brunt. Så håper jeg alt blir bra. Takk for svar :)
 
Jeg har hatt brun spotting etter en blødning tidlig i svangerskapet. Helt ufarlig og veldig vanlig i følge gynekologen. Dette går nok bra. Men om du er urolig ville jeg krevd UL. Lykke til!
 
Jeg har hatt brun spotting etter en blødning tidlig i svangerskapet. Helt ufarlig og veldig vanlig i følge gynekologen. Dette går nok bra. Men om du er urolig ville jeg krevd UL. Lykke til!

takk for svar. er ingenting nå, så da tar jeg det kuli :p har uansett ikke bil akkurat nå
 
snakket med jordmor i dag, så lenge det er brunt så er det som regel ikke noen fare på gang. Hvis det var mye friskt blod og smerter da skulle jeg ta kontakt med legevakt/føden. Men lett å ta noen blodkar sa hu
 
Back
Topp