Apropo saueskinn / lammeskinn

IngiManathingi

Gift med forumet
Hvor tenker dere ha det?
Seng, bilstol, vogn, på gulvet osv... og bruker man det samme, dvs flytter det rundt, eller har man flere skinn?
OG; skal det vaskes før bruk? Evnt hvordan?

Til førstemann hadde vi skinn i vogna,vugga, senga og ett han lå på gulvet.

Blir det samme til denne + vi skal kansje kjøpe ett til bilstolen.

Trenger ikke avskes før bruk, men luft det godt.
Skal du vaske det må passe på og ha spesellt vaskemiddel for ull (mange bruker Milo, jeg sverger til ullshampo fra nøstebarn).
Jeg vasker det på ullprogrammet i maskina, med litt ullshampo, 30 grader..
senntrifugerer ikke, men lar det tørke flatt (ikke direkte på varmekabler), feks over tørkestativet (fint og sette det inn i dusjen for det drypper mye).
når det er tørt så virker det hardt og stivt, men ved og riste det lenge og HARDT vil skinnet og ulla bli myk igjen.

Bruker foretsen skinnet året rundt her, ifjor sommer når han var nyfødt så lå han på skinnet selv i solsteiken.
Ulla er avkjølende om det er for varmt, og varmende om det er for kaldt, så en kjempepraktisk ting og ha!

Vi hadde et i senga fra barnas hus, et i vogna (et som hørte til bugaboo-bagen, og dermed var perfekt i størrelse) og bare et fra ikea til å ligge på i en kald skinnsofa.

lammeskinn i vogga. og sauskinnspose i vogna på vintern og høsten.
tror ikke det blir noe mer enn det.

vasker det på 30-40 grader på vanlig vask med sentrifugering om flytende omo. også børster jeg det etterpå, blir som nytt.
sauskinnsposen er 6 år tror jeg og er like fin enda etter en vask nå og da.

ORIGINAL: KonTrolla

Vi hadde et i senga fra barnas hus, et i vogna (et som hørte til bugaboo-bagen, og dermed var perfekt i størrelse) og bare et fra ikea til å ligge på i en kald skinnsofa.

Var det Bugaboo som laga det liksom? Aldri sett at de har eget skinn jeg...
Husker du hvor der kjøpe & hva det kosta!??

Vugge,seng,gulv

Blir slik nå også!

ORIGINAL: Miss lilla m baby

Jeg har bare brukt saueskinn i voga (sports delen.)
ser ikke vitsen med saueskinn i senga, når det allerede er varmt inne.
eller saueskinn i dypvogn når man har saueskinn pose,voksi eller liknende[;)]

men i bilsete vet jeg ikke hvordan blir[8D]

det er kjekt med saueskinn i senga om man har en veldig varm unge, for det regulerer varmen .. vi brukte det på live . så det er vel litt av vitsen med å ha det i senga ..

vi hadde i senga, vogga og vogna ..

[:)]
ORIGINAL: IngiManathingi

ORIGINAL: KonTrolla

Var det Bugaboo som laga det liksom? Aldri sett at de har eget skinn jeg...
Husker du hvor der kjøpe & hva det kosta!??

Nå har jeg undersøkt litt vettu [:)] SKinnet hører nok ikke til Bugaboo, men er nok orginalt et bilseteskinn, med hull til seler, slik som dette

Men formen og størrelsen er så en skulle tro den hørte til vogna [:D] Passer perfekt i bagen, uten at det går opp ettr kantene og sånn [:)]

Dette på bildet er fra babyshop.no, og koster litt, 699,-, men søker du etter lammeskinn+bilsete, så finns det flere billigere alternativer [:)]

Back
Topp