Apropo hijaber, jeg har ett problem...

*Meya*

Forumet er livet
Jeg har ikke plass i skuffen mer. Her er siste vareopptelling:

Firkanta hijaber: 8
Kuwaiti-wraps (en slags alt-i-ett-greie, med en hette under og en hijab til å wrappe rundt utenpå): 5
Små underhijaber: 5
Vanlige "Amish-hetter": 11 (har minst ett par stykker til på vask)
Ermer (sånn at jeg kan bruke 3/4 ermer på skjorter og sånn): 4 (vet at jeg har minst tre par til liggende og flyte noe sted)
Hansker: 3
Store underhijaber: 6
Mellomstor Shayla (en avlang hijab, som danderes liksom rundt hodet): 8
Liten shayla: 11
Svære shayla: 5
Svære, tykke shayla: 5
Niqab (ansiktsslør): 8
Khimar (det mange refererer til som "somalisk telt" sånn litt stor greie, noen til hofta, noen til knærne, og noen går helt til bakken): 11
Al-Ameerah hijab (en slags småjentehijab, delt i to deler, som man slipper nåler, bare "wear and go" hehe): 3 hele og MASSE enkle, som jeg har mistet den ene delen til...

Skuffen er stapp full... Og jeg venter på to til fra Ebay hvert øyeblikk...

Har faktisk ikke slått meg at man har flere enn 1.

Så flaut, for det er jo et plagg, som truser og t-skjorter, he he [:)]

Kan jeg spørre om en ting bare fordi jeg er nysgjerrig?
Hva har man på seg under en sånn stor greie som dekker deg fra toppen av hodet og (nesten) helt ned til bakken?

ORIGINAL: Mini Mus

Kan jeg spørre om en ting bare fordi jeg er nysgjerrig?
Hva har man på seg under en sånn stor greie som dekker deg fra toppen av hodet og (nesten) helt ned til bakken?

Jeg bruker bukse eller skjørt, og en singlett om den har armer. Har den ikke armer, bruker jeg skjørt og lang tunika under, eller t-skjorte og ermer som går fra albuen og ned.

ORIGINAL: *LiseT*

Få se bilder a!! [:D]

Tror dette er svæært bilde, men her er alt lagt ut på gulvet...

Sommershayla? Sånne små ala Hadi City, mener du? Det har jeg mange av, som jeg aldri bruker [:D] Ville ikke poste de på Muhajabah, for jeg har fått de av W. fra Marokko *fnis* men jeg kan ta bilde og sende til deg. Er noen i flere farger, en helt hvit, en beige...

Sparke den igang igjen, kanskje? En slags "pay it forward"? Eller bytte? Jeg fikser det der inne.

ORIGINAL: Arianne FLODE

Og underhijaber, sånne tjukke gode holdbare hetter eller luer, dét er vanskelig å få tak i det..[8|] 
Sist jeg var på Hadi hadde de rød og lilla..[:D] Kjøpte dem seff... men kanskje du kan si fra neste gang du skal bestille noe på nett, så kan jeg bestille noen sånne samtidig? *smiske* [:)]

De hadde så fine på den nederlandske butikken som er stengt nå, de var så greie, for stoffet forrerst var dobbelt! Skal sjekke, kan jo kikke på Ebay og da :D hehe.

ORIGINAL: *Meya*

Sparke den igang igjen, kanskje? En slags "pay it forward"? Eller bytte? Jeg fikser det der inne.

Ja, en gi-bort sirkel er like bra som en bytte sirkel, det er ikke sikkert den som du vil ha fra vil ha ditt, osv.[:D]

Lader kamera nå, eller, mobilen, sånn at jeg får tatt bilder.

JEg begynner ¨å bli lysten på å prøve hijab [:-]

HAter å få hår i øynene [>:]

Men tviler på at gubben faller for ideen gitt [:D]

Spurte gubben hvor mange hodeplagg han har [:D]

Uhm, 7 kufi, en hvit og en sort turban, en ghutrah ("palestinaskjerf") i sort og en i rødt...

Åh, svart turban er så stilig![:D] Selv om jeg nok aldri får sett gemalen med noe sånt..[8D]

Svart/Hvit jamadani ved et par anledninger ("palestina"skjerf[8|]) men det er alt.

Tror gubben har brukt den svarte turban en gang eller noe *fnis*

Han går med kufi hver dag da.

Mannen min med sånn kufi, heklalue:

Og med rødt palestinaskjerf:

Dette er ett nærbilde av kufi:

Ahaaa... Men "flyr" det ikke av, det skjerfet da? Eller festes det på noen måte?

ORIGINAL: Tornerose:D

Ahaaa... Men "flyr" det ikke av, det skjerfet da? Eller festes det på noen måte?

Det letter.

Eller så kan man gjrøe som de i Gulf-statene, de har sånne ringer utenpå, sånn at det sitter fast. Men mannen min liker ikke de, han har den bar.

De er jo litt tunge også, når det er ekte skjerf og ikke disse billigkopiene.

ORIGINAL: *LiseT*

Nå har jeg sett det også, en rødhåret muslim.

Skjønner det er mye fordommer i hodet mitt også ja *skammer seg*

Jeg er mye mørkere enn han. [:D] Men jeg har ikke skjegg, altså.

Hihi[:D] Litt skjegg har du vel.. det har da alle muslimer.[:D]

Joa, jeg har ETT hårstrå som alltid kommer tilbake, uansett hvordan jeg fjerner det! På samme flekk på haka.

Visste det måtte være noe.[8D]

Når Ari har jamadani da (skjerfgreie) så har han den jo knytta som turban, ikke som arabergreie.. Men tror ikke jeg skal legge ut bilde.. hehe[:D]

Ja, har ikke de sånn stiv lue under også, omtrent som en kufi, men liksom stiv, og i flere farger, gjerne gult rødt og grønt?

Back
Topp