Apropo bryllup!

Håperinderlig..

Glad i forumet
Hvilket bryllup var det siste dere var i, og skjedde det noe ekstra fint/ekstraordinært/sært o.l.? Vi var i bryllup for to uker siden, og kvelden ble behørig avsluttet med at brudens far og mor røk i tottene på hverandre, og bruden låste seg inn på et toalett [:o]

ORIGINAL: Håperinderlig..

Hvilket bryllup var det siste dere var i, og skjedde det noe ekstra fint/ekstraordinært/sært o.l.? Vi var i bryllup for to uker siden, og kvelden ble behørig avsluttet med at brudens far og mor røk i tottene på hverandre, og bruden låste seg inn på et toalett [:o]

Nei i h***** [:(] stakkars bruden som sikkert hadde gledet seg og planlagt - så er det foreldrene av alle som øddelegger den store dagen.. utilgivelig [:o]

Første og siste bryllup jeg var i var mitt eget.
Var en flott opplevelse, men innerst inne var jeg svæææært skuffet.
Kun 1 av 4 onkler m/fam fra min side kom. En nektet å komme pga min far, en meldte forfall pga sykdom dagen før å en dukket rett og slett ikke opp selv om han sa han kom [:'(][:(]
Bror min var heller ikke tilstede.

Var nok noe jeg kunne gjort bedre sikkert, men jeg hadde det knall kjekt. Hadde en løyen toastmaster og en knall flink spillemann [:D]

Håper jo på at jeg får oppleve noen andre sitt bryllup og, men skjer nok ikke noe i nermeste fremtid.

Vi var i bryllup til venninden og kameraten min. Jeg var forlover. Kjempe flott bryllup!

Vi hadde med Ida Emilie, så festen fikk jeg ikke så veldig mye av siden jeg måtte legge henne og hun ikke sov så godt der.

Sist jeg var i bryllup var den 27.Mars 2010. da giftet min søster seg. Fikk med meg Martine ut fra sykehuset i noen timer så jeg fikk med meg vielsen. Så måtte vi tilbake til barsel å være til neste dag! Det klaffet ikke så bra med bryllup og fødsel gitt [:(]

Jeg var i bryllup senest i august, til søskenbarnet mitt, og det er det flotteste jeg har vært i noen sinne. De hadde vielsen nede på brygga i hagen til onkelen min. Bølgeskvulp, strålende sol og akkurat passe varmt. De kom gående gjennom en allè av blomster med en liten jente som spilte fiolin foran i følget. Så kom det en gutt med båt og spilte gitar og sang. Jeg har trolig aldri grått så mye i hele mitt liv. Jeg tok 315 (!!) bilder bare av vielsen der, mest trolig for å skjule meg bak kameraet, for jeg gråter ikke stille, jeg hulker, snufser og snørrer. [8D]
Etter vielsen blåste vi såpebobler som flydde helt til evigheten...... Ikke noe drama, bare veldig, veldig vakkert...

Vært i mitt eget :P
Skjedde ikke noe negativt iallfall, eneste jeg syns var litt synd er at vi ikke fikk tatt den dansen sammen, pga sambo ikke ville/turte.
Men ellers var den så og si perfekt :) Og fikk masse skryt for det i ettertid.

ORIGINAL: Lovee

ORIGINAL: Håperinderlig..

Nei i h***** [:(] stakkars bruden som sikkert hadde gledet seg og planlagt - så er det foreldrene av alle som øddelegger den store dagen.. utilgivelig [:o]

Ja, det var nok ikke helt sånn de hadde håpet det skulle bli [&o] Krangelen handlet om hvem som hadde betalt størst del av bryllupet (foreldrene er skilt), og de forlot like etter kl 21.

Fler med fine/koselige/rare bryllupshistorier? Vi har snart ti års bryllupsdag, så er litt melankolsk her jeg sitter.. [8D]

ORIGINAL: veronica1988

Vi skal gifte oss om fire uker så jeg grugleder meg=S
Nå går ting i ett fremover men det meste er på plass så vi skal nok komme i land=)
Skal synge for min kjære på kvelden. "Amazed" av Lonestar. Men vi vet ikke helt hvilken san vi skal velge til brudevals.
Noen forslag?

Tradisjonell vals eller "klinesang"? [:)]

Lifehouse - You and me: http://www.youtube.com/watch?v=ac3HkriqdGQ
Henning Kvitnes - Sånne som oss: http://www.youtube.com/watch?v=f2dzbSgOkK8
Peter Gabriel - Book of love: http://www.youtube.com/watch?v=6nZGv8VTBVE
Dana Glover - it is you: http://www.youtube.com/watch?v=f0TXOAeu6Gc

Disse er nyydelige [:)]

ORIGINAL: *Mina min*

De bryllupene jeg har vært i, har det ikke skjedd noe ekstraordinært, men vært fine alle sammen.

MEN... Vi skal i et bryllup til en venninne. Og der er jeg spent på hvordan det blir.

Vielsen er kl 16, så de skal til fotograf først. Så er det middag(tapas) kl 18. Så da må jo 120gjester frese avgårde fra kirken til lokaler. Man vil jo gjerne komme før brudeparet og ta dem imot. Gaver blir det jo ikke tid å pakke opp før middag heller.
Føler det kommer til å bli er stressende bryllup og magien i kirken er brutt siden de allerede har vært sammen å tatt brudebildet[&:]

Vi tok halvparten av bildene før og halvparten etter vielsen, studiobilder først og utebilder etterpå. Det var egentlig rent praktisk, for frisøren var i byn, studio på Laksevåg, vielse i Fjell kirke og fest på Møvik (langt ute på Sotra et sted). Så istedenfor å reise frem og tilbake og frem igjen tok vi det trinnvis. Magien var der likevel, jeg lover deg. Jeg var dritnervøs der jeg stod og ventet på at klokkene skulle slutte å kime, selv om vi nettopp hadde sagt "sees på innsida" utenfor kirken! Og så slapp vi at gjestene skulle måtte vente og vente på oss fordi vi skulle ta bilder etter vielsen.

Forresten skal vel ikke brudeparet åpne gavene selv? I alle brylluper jeg har vært i (bortsett fra fru_vann123 sitt, for det var så lite og intimt) har brudeparet hatt noen som tar imot, åpner og "logger" gavene. Så slipper brudeparet tenke på det selv, og så er gavene ferdig pakket opp til brudefølget ankommer feststedet!

ORIGINAL: ibsensripsbusker

I de bryllupene jeg har vært i, har det også vært en "gaveansvarlig". Dette gir brudeparet bedre tid til bilder og mingling [;)]
Et tips er engangskameraer rundt omkring på bordene!! Så kan gjestene ta bilder som dere får og det blir et litt annet perspektiv på ting. Ofte er det en sinnssyk jobb å få inn bilder fra sånne arrangementer...

Det vet jeg om flere som har gjort, men noen har hatt "problemer" med kompiser og sånn som skal kødde seg så de bare knipser idiotiske ting og bruker opp alle kameraene på det og så må man likevel betale for fremkalling av alt... Vi fikk tips om å alliere oss med noen som hadde gode kameraer (mellom en fetter, en svoger og en kompis ble det jo litt bilder, de hadde gode digitale speilreflekser alle tre) som fikk i oppdrag å knipse hele festen gjennom, så samlet vi alt sammen etterpå. Da kunne vi også slette det som var dårlig uten å fremkalle det. Og da svigermor og mamma spurte om de kunne få bilder også så var det bare å schmokke dem inn på en minnepinne og avlevere dem! [:)]

ORIGINAL: Guldehinn

I de bryllupene jeg har vært i, har det også vært en "gaveansvarlig". Dette gir brudeparet bedre tid til bilder og mingling [;)]
Et tips er engangskameraer rundt omkring på bordene!! Så kan gjestene ta bilder som dere får og det blir et litt annet perspektiv på ting. Ofte er det en sinnssyk jobb å få inn bilder fra sånne arrangementer...

Det vet jeg om flere som har gjort, men noen har hatt "problemer" med kompiser og sånn som skal kødde seg så de bare knipser idiotiske ting og bruker opp alle kameraene på det og så må man likevel betale for fremkalling av alt... Vi fikk tips om å alliere oss med noen som hadde gode kameraer (mellom en fetter, en svoger og en kompis ble det jo litt bilder, de hadde gode digitale speilreflekser alle tre) som fikk i oppdrag å knipse hele festen gjennom, så samlet vi alt sammen etterpå. Da kunne vi også slette det som var dårlig uten å fremkalle det. Og da svigermor og mamma spurte om de kunne få bilder også så var det bare å schmokke dem inn på en minnepinne og avlevere dem! [:)]

Ja, dette avtalte vi med folk vi vet er flinke til å ta i dåpen til minimannen, men har ikke sett snurten av bildene etter måneder med purring[:@]
Men har man folk det er litt tak i, så er det ikke noe problem da[;)]
Disse kameraene ble satt ut i min søsters bryllup, og der var det kun nærmeste familie, og ikke morsomme kompiser, så det ble liksom ikke problemstilling[:)]

Nei, da er det jo greit. Vi hadde mannen til søstera mi, en fetter som jeg har delt leilighet med i perioder, og (faktisk) svogeren til Karin_M, han er en dyktig amatørfotograf.
Men i forrige bryllup vi var i (de hadde engangskameraer) delte vi bord med to av brudgommens kompiser som brukte opp et helt engangskamera på å ta bilder av stearinlyset, halspiste kakestykker og geipetryner. Artig.

Back
Topp