Apriljentene strikker!

Så flinke dere er!!! Holder på med et babyteppe i grønt selv. (syns det er en farge som passer like bra til begge kjønn). 

Mammaen min er veldig glad i å strikke så ho skal strikke hentesett i hvitt. Dette er første barnet vårt, men søsteren min har tre som mamma har strikka masse til så blir nok en del strikkatøy til den lille 

Så flott buksen var Sötnosa!! Hvilken oppskrift har du brukt?

Jeg kommer nok til å strikke en det, og blir nok litt sying etterhvert også. Akkurat nå holder jeg på med et babyteppe i regnbuefarger, og en selebukse i mørk og lys brun. Kan legge ut bilder når jeg er ferdig :)

Åh, tusen takk, Meeka! Oppskrift på buksen har jeg funnet i "Myk Start-Strikk til babyen" boken av May B. Langhelle :-)

Gleder meg veldig til å se bilder av det du har laget!!

Meeka skrev:
Så flott buksen var Sötnosa!! Hvilken oppskrift har du brukt?

Jeg kommer nok til å strikke en det, og blir nok litt sying etterhvert også. Akkurat nå holder jeg på med et babyteppe i regnbuefarger, og en selebukse i mørk og lys brun. Kan legge ut bilder når jeg er ferdig :)

Har strikket denne bodyen i baby alpaca silk. Herlig myk, og så bitteliten at det ikke er til å tro at et lite menneske skal få plass i den :) Men den er heldigvis veldig tøyelig og fleksibel, så det er vel bare jeg som ikke helt klarer å fatte hvor liten en nyfødt baby faktisk er ;) Jeg har også strikket den samme selebuksen som Sötnosa, men den får jeg ta bilde av når dagslyset har kommet :) Herlig med litt babystrikk på mørke høstkvelder!

Hehe, da burde jeg jo kjent den igjen, er jo akkurat den buksen jeg holder på med også !! Da blir det spennende å se minst 3 forkjellige versjoner av den :-)

Sötnosa skrev:

Åh, tusen takk, Meeka! Oppskrift på buksen har jeg funnet i "Myk Start-Strikk til babyen" boken av May B. Langhelle :-)

Gleder meg veldig til å se bilder av det du har laget!!

Dytter på denne! 

Skulle ønske jeg kunne strikke... Det er jo så mye fint, og dere er så flinke alle sammen :-D

bakemamma skrev:
Skulle ønske jeg kunne strikke... Det er jo så mye fint, og dere er så flinke alle sammen :-D

Jeg kunne ikke strikke før etter at sønnen min ble født i 2008! Så det går ann å lære. Nå strikker jeg en del og koser meg. 

Vil gjerne se mer av det dere strikker :) Måtte le litt av mitt tidligere innlegg hvor jeg var så ivrig etter å begynne å strikke! hmm.... joda, er jo fortsatt tre mnd igjen da;) Så skal fortsette å være litt ovenpå! hehehe. Har ei svigermor som har hekla et kjempe fint teppe, det er snart ferdig, så det kan jeg legge ut bilde av etterhvert. Mamma skal begynne på vognteppe snart, vi må bare velge ut litt farger og slikt:) 
Hadde helt glemt denne tråden jeg! Koselig å se igjen:) 

Aprilblomsten skrev:
Vil gjerne se mer av det dere strikker :) Måtte le litt av mitt tidligere innlegg hvor jeg var så ivrig etter å begynne å strikke! hmm.... joda, er jo fortsatt tre mnd igjen da;) Så skal fortsette å være litt ovenpå! hehehe. Har ei svigermor som har hekla et kjempe fint teppe, det er snart ferdig, så det kan jeg legge ut bilde av etterhvert. Mamma skal begynne på vognteppe snart, vi må bare velge ut litt farger og slikt:) 
Hadde helt glemt denne tråden jeg! Koselig å se igjen:) 

Jeg kom over den når jeg lette etter en annen tråd og synes det var en koselig tråd :-) 

Jeg er en periodestrikker. Etter å ha strikka monsterbukse, leggvarmer til meg og pannebånd ifjor vinter ble jeg litt lei - og gikk over til hekling. Har heklet et babyteppe til sønnen til venninna mi, og nå hekler jeg et til snuppa i magen :-)

Dunn skrev:

Jeg kom over den når jeg lette etter en annen tråd og synes det var en koselig tråd :-) 

Det var bra:) Da får vi prøve å holde den gående fremover! Jeg som ikke strikker kan godt dytte altså ;)

Det må du gjøre :-)  Nå om dagen strikker jeg ikke; men broderer et dåps broderi :-) 

Dunn skrev:

bakemamma skrev:

Jeg kunne ikke strikke før etter at sønnen min ble født i 2008! Så det går ann å lære. Nå strikker jeg en del og koser meg. 

Har ett par jeg spørt om kanskje kunne tenke seg å lære meg... Men jeg kommer jo aldri så langt til å faktisk sette meg ned med noen da :-p
Eneste jeg kan, er å strikke lapper ;-)

min drøm skrev:
Har strikket denne bodyen i baby alpaca silk. Herlig myk, og så bitteliten at det ikke er til å tro at et lite menneske skal få plass i den :) Men den er heldigvis veldig tøyelig og fleksibel, så det er vel bare jeg som ikke helt klarer å fatte hvor liten en nyfødt baby faktisk er ;) Jeg har også strikket den samme selebuksen som Sötnosa, men den får jeg ta bilde av når dagslyset har kommet :) Herlig med litt babystrikk på mørke høstkvelder!

Sniker litt fra Juni. Må bare få si at den bodyen var helt nydelig!! Hvor har du oppskrift fra? Han en hekle/strikkeglad bestemor som skal få bestilling på noen sånne så sant det er en oppskrift som kan kjøpes et sted.
Tror ikke jeg har falt sånn for et babyplagg før. Nydelig var den!!

Åh, så koselig at dere har funnet strikketråden  igjen!! Fant den ikke igjen etter at jeg byttet bruker fra sötnosa til tinasting... 

Siden sist har jeg strikket en omslagsgenser som ble bittelitt misslykket og i går ble jeg endelig ferdig med vognteppe! Lurer på om jeg skal starte på en maruisbody nå :)

Bare minner dere på at det er utrolig mye flotte instruksjonsvideoer, gratis oppskrifter og inspirason på Garnstudio.no's sider!

Jeg har nå begynt å strikke hentesett, og holder på med mitt andre babyteppe :)
Men her er bilde av babyteppet jeg strikket før jeg visste kjønnet, det jeg holder på med nå er i blått :)

Stakkars baby i magen.. Har ikke begynt på noe strikketøy til ho enda.. I steden så har jeg begynt å strikke JULEGAVER!! hehehe.. Har en plan om å lage de fleste julegaver, så må jo begynne tidlig.. Men kanskje er det på tide å finne på noe til mini også! :) Har jo strikket til de to andre, og vil at denne også skal få noe som er sitt!! Ellers har vi luksusproblem når det kommer til strikketøy! :)

Flinke jenter altså

Back
Topp