Tusen takk 
Jeg har undersøkt enda mer nå og spurt chatgpt også om det vi har opplevd. Og nå har jeg blitt opplyst om enda en sjokkerende mulig konsekvens. Jeg orker nesten ikke å ta det innover meg..
Men.. under forrige egguttak bestemte legen seg for å stikke hull på og tømme væsken i egglederen fordi han mente det IKKE var hydrosalpinx. Dette ble ikke avklart med oss på forhånd og vi ble verken da eller etterpå informert om hvilke konsekvenser dette kunne ha om det faktisk var en hydrosalpinx. Jeg var dessuten halvveis neddopet.
Det som hele tiden har vært positivt om det var hydrosalpinx jeg hadde, var at den ikke lakk inn i livmor. Dette er det som minimerer sjansen aller mest fordi væsken er som gift for et embryo.
Nå leser jeg (og chatgpt forteller) at siden legen nå har stukket hull på den så kan den nå ha begynt å lekke fra en åpning som tidligere åpenbart ikke var der. Dette orker jeg nesten ikke tenke på! Det er helt hårreisende om dette er tilfellet.
Legger ved screenshot av hva chatgpt mener de har gjort feil mtp hydrosalpinx-situasjonen.