Jeg er så forvirret.. Jeg skjønner ikke hvorfor vi får så forskjellige beskjeder hele veien.. Jeg vet ikke om de på medicus kanskje har trodd vi var inneforstått med at sjansen var så liten som den er, men at vi ønsket å prøve likevel. Jeg vet ikke. Men hadde vi visst at det var 100% var en hydrosalpinx og at det gjorde at vi hadde 50% dårligere sjanse for å lykkes (oppå de allerede lave oddsene) så hadde vi aldri betalt over 100k for å forsøke å trosse denne oddsen. Da hadde vi ihvertfall ventet og undersøkt mulighetene for å operere igjen senere (om noen sier det er forsvarlig) eller evt dratt til utlandet for å få utført et inngrep hvor de tetter igjen egglederen ved et vaginalt inngrep "sclerotherapy" som har vist seg å øke sjansen for graviditet nesten like mye som operasjon. (Dette gjøres selvfølgelig ikke i Norge) Jeg har brukt dagen på å undersøke alt jeg kan..
Vi hadde ihvertfall ikke hoppet rett på 3 forsøk om jeg visste at jeg hadde en full blown hydrosalpinx og hvilke konsekvenser dette har for et embryo som prøver å klamre seg fast... Jeg er jo ikke lege og kan ikke vite alt dette på forhånd. Det føles så utrolig frustrerende.
Jeg vet ikke om vi har overreagert nå heller, men jeg kan ikke skjønne annet en at sjansen for vellykket graviditet med denne egglederen ikke er særlig store og det burde de vite OG informert oss om. Han vi var hos i dag sa at det var en klassisk og typisk hydrosalpinx og det så han med en gang. Det samme sa én av de 14 legene vi hadde kontakt med på riksen også. Men så er det alle disse andre beskjedene om at det ikke er det likevel. Og vi vil jo at de som sier det ikke er det skal ha rett, så vi har kanskje vært naive og villet tro på de istedet.
Håper vi får noen svar senest på onsdag. Da er det sjefen for medicus som har ultralydkontrollen og forhåpentligvis kan gi oss noen tydelige svar.