apper og uker

Bea589

Andre møte med forumet
Noen som har kontroll på dette?

jeg har et par apper..

Den ene er gravid fra mammanett.no. Den viser i dag uke 6 som overskrift under er det en del annen praktisk info.
siste mens
befruktningsdag
anslått termin
uke + dager i svangerskapet
fostrets alder.

en del milestones/ viktige datoer er under der igjen.. en virkelig flott app syns jeg..

MEN så til spørsmålet.. denne uke + dag viser da i dag 5+0 og da blir jeg litt usikker.. er det uke 6 eller uke 5?

har også en app som heter Hello Baby. den viser etterhvert et embryo/foster. teller hvor mange dager det er igjen. og hvor mange uker som har gått.

Jeg bruker bv sin egen termin app syns den er egentlig best da :)

jeg bruker BV gravid appen,

MEn bare vær obs på det, jeg skrev litt om det i går i forhold til tickerene.
Så er det forskjellig "stander" for hvor langt et svangerskap er.
Bla. WHO oppererer med 40. uker. (gjennomsnittlig svangerskap)
men her i norge så regnes det 40+3 som et gjennomsnittlig svangerskap.
Så derfor blir ukeberegninger og nedtellingsdager, milepæler etcetc forskjellig fra app til app.
så på de utenlandske appene så sett terminen 3 dager FREM i tid. så vil det være samkjørt med et "norskt svangerskap"

Jeg bruker appen Gravid og Baby som jeg fikk anbefalt av venninner. Den er kjempe søt! Står det man lurer på og man kan hver uke lese om det som skjer med baby, mamma og pappa. Legger ved et bilde her. ImageUploadedByBV Forum1465131982.082326.jpg

Jeg bruker gravid og baby også. Liker den veldig godt :) Men jeg har også en engelsk en som heter I´m expecting. Mer informasjon i denne enn i den norske.

Designet Ser ikke like fint ut på iPhone synes jeg :/ men utrolig praktisk da ☺️

Back
Topp