Appelsin kick

Tinan

Glad i forumet
Hmmm, nå har jeg fått Appelsinkick, men får da høre at man skal helst holde seg unna det?? pluss fler citruc frukter. hører så mye rart jeg nå, blir gaaaaaal..

Jeg også bare mååå ha appelsiner!!! [8D]

ikke si at dere og mååå ha det.. er flink å holde meg unna. (er allergisk mot apelsiner spesielt)

Så det er fler ja. Fikk skikkelig kick i går, så gubben var sååå snill å kjøpte det til meg, men jeg vet ikke hva jeg skal tro snart, har hørt at både jordbær og citrus frukter kan gi en reaksjon på den lille, men man må jo kunne leve som normalt, å gå gravid er jo ikke en sykdom. Man må jo kunne spise det man vil, selv om noe av det skal man jo minske mye av.

Det er ihvertfall sundt, jeg dytter i meg lolipop [8D]

Ja [:D] Det er det jeg tenker å. Jeg får jo i meg masse C vitaminer..

ORIGINAL: Tinan

Hmmm, nå har jeg fått Appelsinkick, men får da høre at man skal helst holde seg unna det?? pluss fler citruc frukter. hører så mye rart jeg nå, blir gaaaaaal..

jeg spiste masse appelsiner når jeg gikk gravid, gjorde da ikke noe, trodde det var barna som ikke skal ha citrus frukter før de er 1 år[;)]

det er etter fødselen en skal være forsiktig med jordbær og appelsin. Eller i svangerskapet må du sørge for at jordbærne er skikkelig vasket, men jeg spiste mye appelsin å jordbær i det første svangerskapet og guttungen min er frisk som en fisk [;)]

Jeg spiste mye appelsin i det forrige korte sv.skapet..[:)]

Nå har jeg gått over til mango![8D]

bra du har dilla på noe sunt da, jeg spiser og spiser masse usunt jeg[&:]

ORIGINAL: *Emma08*

bra du har dilla på noe sunt da, jeg spiser og spiser masse usunt jeg[&:]

Det er mange myter rundt jordbær og appelsiner, blant annet.

Det er HELT i orden å spise appelsiner under graviditeten! Vask jordbærene, så er de også helt flotte [:)]

Tidligere gav man det rådet å holde seg unna sitrusfrukter, jordbær, skalldyr og andre matvarer folk ofte er allergiske mot mens man ammet, av frykt for at allergener skulle overføres med morsmelka og gjøre barnet mer utsatt for allergier. Nyere forskning viser INGEN sammenheng mellom mors matinntak under amming og barnets fremtidige allergier. Det anbefales imidlertid å være forsiktig med å introdusere allergener tidlig hvis det er andre i barnets nære familie som har KRAFTIGE matallergier.

Så spis så mange appelsiner du bare vil, du, Tinan [:D]

Tuuuuuuusen akk Roskva [:D]  Å jo jenter, litt usunt har jeg dilla på. Hihi...

Back
Topp