App for å registrere amming, gråt og søvn?

Plantejenta

Flørter med forumet
Vesla er tre uker gammel og går greit opp i vekt, men hun veide under tre kilo ved fødsel, og helsesykepleier har sagt at vi bør følge litt med. I tillegg gråter hun mye uten at de vanlige tingene hjelper (tørr bleie, søvn, amming, temperatur, mer/mindre stimuli). Jeg holder meg unna melkeprodukter i tilfelle allergi. Helsesykepleier har derfor rådet oss til å registrere amming, søvn og gråt systematisk frem til 6-ukerskontrollen. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å legge inn helseinformasjon på apper med tanke på personvern, men det er unektelig mer praktisk enn å skrive ned alt på papir.

Er det noen som har erfaring med å bruke sånne apper?
 
Vi skulle også følge med på hvor mye hun spiste. Appen babytid har vi prøvd ut. Der kan du logge søvn, tid med amming, flaske, bleier ogsånn. Tror ikke du kan logge gråt.

vi har valgt å logge søvn, amming og bæsjebleier. Det er 14 dagers prøveperiode der du får alle funksjoner, så må man betale for noen av de etter det hvis jeg har forstått det rett. Vi skal stoppe etter de 14 dagene. Da man blir litt opphengt i det. Men det har vært greit for å få en oversikt over hvordan ting ligger an.
 
Har sett at Nørs-appen har den funksjonen hvis du betaler. Jeg har ikke testet det ut.
 
Jeg bruker «Huckleberry». Kjempefin app som gir god oversikt over det du registrerer. Jeg registrerer søvn, bleier og amming. Kan også legge inn vekst, magetid ++. Gratis for registrering og uten reklame, mulig å oppgradere til betalt abonnement for mer rapporter og tips, dette har jeg dog ikke testet.
 
Back
Topp