Apotekvarer

Twilight

Forumet er livet
Hva bør man ha i hus av det?

Tenker på kremer, såper oljer, sinksalver, Hadde også vært veldig fint med erfaringer på produkter som dere har vært veldig fornøyd med :)

o.l

Jeg elsker NAF barnesalve, til rompa. Den har lanolin i seg, og smelter på huden. Jeg har brukt inityol også, som andre fronter veldig her, og jeg liker NAF bedre. Lettere å smøre ut, og dessuten er den i en kjekk boks og ikke på tube. Metalltuben blir det jo bestandig hull i når den har vært i bruk en stund, så bare emballasjen gjør at jeg ikke liker den. :p Har bare inntrykk av at få har prøvd NAF, og det syns jeg er synd, for den er så god. :)

Ellers syns jeg ikke det er så hysterisk mye man trenger. Rompetermometer og beskyttelseshetter, og kanskje paracet av den minste dosen.

Til rumpen av sinksalve er eg veldig glad i silulen. den er veldig langdryg, og fungerer veldig godt. inityol brukte vi mest dersom det var ekstrem tørrhet eller utslett.

Ellers på apoteket er det engangsduker eg har kjøpt inn. apotek1 kjører ofte tilbud på babybaby. eg bruker de, gjerne med litt babyolje, eller bare vann for å vaske rumpen ved bleieskift.

Saltvannsoppløsning er kjekt å ha synes jeg, også trenger man pyrisept for å rense navelen de første ukene :)
Rompetrrmometer og Paracet, flytende virker fortere enn stikkpiller:)
Åsså er jeg veldig glad i aselli salve til rumpa, storebror blir veldig fort sår, og vi har prøvd mange typer men kun den funker for oss :)

Når kjøper dere apotekvarer egentlig? Har liksom tenkt at det er for tidlig enda med tanke på at det evt kan gå ut på dato?

Tenker at vi skal ha dette i hus før han er født hvertfall: paracet, saltvannsløsning, nesesuger, inotyol, bephanten, purelan, rompetermometer + beskyttelseshetter, badeolje (jojoba), neglesaks og qtips.

I babypakkene får man jo mange fine prøver :) Tenker ellers bare å kjøpe etter behov når vi trenger det. Men jeg har ikke så langt til apoteket :)

Når kjøper dere apotekvarer egentlig? Har liksom tenkt at det er for tidlig enda med tanke på at det evt kan gå ut på dato?

Tenker at vi skal ha dette i hus før han er født hvertfall: paracet, saltvannsløsning, nesesuger, inotyol, bephanten, purelan, rompetermometer + beskyttelseshetter, badeolje (jojoba), neglesaks og qtips.
Kjøpte for noen uker siden. Er jo ikke lenge igjen nå :) Tipper blant annet komplettapotek.no kommer til å ha tilbud på fredag om du vil spare litt penger.

Kjøpte for noen uker siden. Er jo ikke lenge igjen nå :) Tipper blant annet komplettapotek.no kommer til å ha tilbud på fredag om du vil spare litt penger.

Godt tips! :) Har faktisk lagret en handleliste der med babyvarer, så da satser jeg på at det blir tilbud der til fredag :P

Tja man får jo faktisk det meste i de gratisboksene man får, men personlig kjøper jeg nok bare mesoft og en vaskeolje. Salver trenger man somregel ikke før om en stund. Ellers er febermål kanskje noe jeg hadde kjøpt inn( rektalt) om jeg ikke hadde. Til meg der i mot skal jeg ha en god hemoridesalve hjemme til etter fødsel og stooooore bind i tilfelle vannet går hjemme denne gangen også...

Back
Topp