Apocillin-kamp! Tips?

sogn78

Forumet er livet
VIP
Storebror har lungebetennelse og fått apocillin, så no er kampen i gang....
Føler me har prøvd det meste..
I går enda me i dusjen både han og eg etter at han spruta/gulpa ut både medisin og litt til overalt.
Me har prøvd med sprøyte, kopp, belønning, i yoghurt, i hostesaften, i sjokolademelk osv.
Nokon som har tips?? Ser ikkje heilt korleis me skal få dette til i fem dagar til... :(

jeg er allergisk eller tåler hvertfall ikke apocillin, uansett hvordan jeg får det i kroppen kommer det ut igjen! Vet det er flere som ikke tåler den! hør om du kan få et nytt penicillin av legen om det vedvarer :)

Hvilken lungebetennelse har han fått?

vi måtte til legen og få en ny time, for gutten min spydde og brakk seg av appocillin. var klin umulig å få den i ham. den andre typen gikk bedre.

Jeg byttet til tabletter istedenfor flytende til dattra mi, så knuste jeg den og hadde det på en skje med syltetøy el nugatti:) Det funket mye bedre enn flytende..

Vi har aldri fått apocilin i guttungen her heller. Hør om du kan bytte til ery-max (tror den het det), den smaker bedre, og kan fint blandes i melk.

Kan si med en gang at ingen pencillin smaker godt... Selv den med smak, smaker vondt...
Prøv å ta en isbit i munnen først? Da rammer du smaksløkene.... Evt skyll ned med sterk saft...

La han prøve å få ta medisinen selv, og evt få skylle ned med brus/juice?
slet med det samme til storesøster når hun var syk, mye kom ut igjen. Men tilslutt etter gjentatte ganger gikk det, men var en lang kamp der vi måtte holde munnen hennes igjen for at hun skulle svelge:-/ syns ikke noe om det, men når alternativet var innleggelse gjorde vi det..

ingen av disse mixturene smaker godt uansett, så spør dessverre om det hjelper å bytte. Så er det vel noe med hvilken type infeksjon det er og type antibiotika også.
lykke til, håper det løser seg;)

Storebror har lungebetennelse og fått apocillin, så no er kampen i gang....
Føler me har prøvd det meste..
I går enda me i dusjen både han og eg etter at han spruta/gulpa ut både medisin og litt til overalt.
Me har prøvd med sprøyte, kopp, belønning, i yoghurt, i hostesaften, i sjokolademelk osv.
Nokon som har tips?? Ser ikkje heilt korleis me skal få dette til i fem dagar til... :(
Min spydde av appocillin,og legen sa han ikke tålte den.
Men dette syns jeg ikke høres greit ut for dere,verken som foreldre eller barn.Jeg hadde gått tilbake til legen og bedt om en annen type.appocillin smaker pyton,og mmengden er større enn ved bruk av eks. Ery-Max.spør etter eks Ery-Max.Lykke til!

Masse god bedring til han :)

Har hørt mange som SLITER med å få i ungen apocillin, inkludert oss selv:/ Har dessverre ingen tips, ser ut som at dere har prøvd det meste... Men å spør etter en annen type er sikkert ikke dumt:) Lykke til!

så bra at det løste seg. Håper han får i seg den nye medisinen;)

Amoxicillin er mye bedre i smak enn apocillin, det burde alle leger vite før dem gir det til små barn. De har faktisk samme effekten!

Back
Topp