Apgar score?

TinaL

Forumet er livet
Er det mange her som har fått full Apgar score på den lille ved fødsel? Oliver fikk full score og jordmor sa de sjelden gav dette, trakk som regel litt på hudfargen når de kom ut. Trodde det egentlig var normalt med full score jeg? [:-]

hmm, merkelig, trodde det var vanlig å få fullt ja..
mener hun ene mi fikk full score, og det 2 måneder før tiden..
hun andre fikk vel trekk fordi hun pustet ujevnt i begynnelsen tror jeg.

*orker ikke å sjekke i papirene*

10 av 10 her [:D]
selvfølgelig.. hu er jo helt perfekt[8D]

9/10 her.. Men det var visst veldig bra siden han kom så tidlig som han gjorde.. [:)]
Thea hadde også 9/10,men ho hadde svelga masse fostervann og var helt lilla på negler og leppe..

Min hadde 9-9-10

10 er full score, og nei, det er ikke så vanlig at de får full score med en gang.

Begge to fikk 9-10-10, tror det var hudfargen, minstemann var hvertfall ganske blå når han kom ut..

ORIGINAL: lan77

9-10-10 her også, trekk for hudfarge[:)]

sign.

storesøster fikk 10 med en gang.

Lille jenta vår fikk 10, spurte om hva de så etter på apgar testen, og det var bevegelighet, hudfarge skrik osv. De sa at det eneste de kunne trekke på var stort sett hudfarge, for blodet forsyner først de indre organer, som da kan gjøre til at huden kan være litt blålig i det de kommer ut.

samme på begge gutta her

Her også. Mi ble tatt med keisersnitt. De sa det var vanlig å ikke få fullscore etter ett minutt.

De fleste jordmødre har gått bort fra å gi 10 med en gang, for det er utrolig få som faktisk ligger an til den poengsummen. Det var veldig vanlig å gjøre det før, og noen jordmødre gjør det enda.

ORIGINAL: Mummimamma84

Junior fikk 9 med en gang og 10 etter 5 og 10 min

Samme her![:)]
Vi fikk beskjed om dette var helt vanlig. Var ikke vanlig med full score 1 min etter fødsel.

Back
Topp