Apgar-score

StorkNebb

Elsker forumet
Kom plutselig til å tenke på at lille ikke ble målt på denne apgar- scoren etter fødselen..
Er ikke det vanlig lenger eller?

Fødte på Ahus..

ORIGINAL: BlondeTigerDama

vi fikk denne testen utført og grundig forklart i ettertid[:)][;)]

Samme her...

ikke? rart!

Her ble den tatt og nøye gjennomgått av jordmor med meg etterpå

Vi fikk også den og grundig forklaring dagen etter! MEN.. nå er jo Blonde Tiger Dama, Crispy, MamaB og jeg alle fra stavanger området.. så vi fødte på UIS. Vet ikke om de gjør det over allt!! [8|]

De gjorde det ikke der for 4 1/2 år siden når Emilie ble født! [:)]

Tok den på Bærum sykehus også.

Ka i all verden er en apgar score....sikkert dumt spørsmål men det har ikke jeg hørt om før.

Fødte også på Ahus og kan ikke huske at det ble nevnt for meg denne gangen. [8|] Men de gjorde det sist på storesøster.

Den ble tatt på gutten min, men ikke kommentert. [;)] Mulig det er slik andre steder og, fødte på Lillehammer.

ORIGINAL: Anagilce

Ka i all verden er en apgar score....sikkert dumt spørsmål men det har ikke jeg hørt om før.

Vi fikk høre at gutten våres var helt perfekt[:)]men ikke et pip om noen apgar score... hm.. kanskje de kun kommenterer det hvis det skulle være noe.

Blei tatt min knøtt også, men ikkje kommentert... [:)] Sto berre på arke der me skulle skrive opp ammetidspunkt osv [:D]

fekk først 9, so 10 [:D]

ORIGINAL: Tmora

Det er en test som beskriver "formen" til barnet etter fødsel. Husker ikke helt hva det er de måler, farge på huden og fire (?) ting til rett etter barnet er kommet og så etter noen minutter/ lengre tid..
Rett meg dere som har fått apgar.. Har bare lest om det jeg..

ORIGINAL: lykkelig..

hørte ikke noe om den testen er heller..

Hørte ikke om den nå og heller ikke sist jeg fødte.

Fikk ikke med meg at de foretok noen apgar test så trodde ikke de hadde gjort det, men dagen etter når vi gikk gjennom alle papirene så så vi brått at de hadde skrevet ned test resultat, så det er noe JM bare gjør uten å nevne det. Er jo bare hvordan ungen ser ut og høres ut, med engang den er født etter 5 minutter og etter 10 minutter.

Hørte ikke noe om dette på sykehuset, det ble keisersnitt så jeg ble bare kjørt rett på overvåkning etter operasjonen. Og glemte å spørre selv oppi alt styret.Men de på helsestasjon spurte hva hun hadde fått i etterkant og jeg sa jeg ikke ante. Men hadde med meg papirene fra sykehuset og da sto det på ett av arkene.

ORIGINAL: BlondeTigerDama

vi fikk denne testen utført og grundig forklart i ettertid[:)][;)]

De målte nok uten å si noe tenker jeg[:)]

Her har jeg måttet spørre på jm samtalen før jeg reiste hjem fra sykehuset alle 3 gangene[:)]

ORIGINAL: Pernillen

ORIGINAL: Tmora

Det er en test som beskriver "formen" til barnet etter fødsel. Husker ikke helt hva det er de måler, farge på huden og fire (?) ting til rett etter barnet er kommet og så etter noen minutter/ lengre tid..
Rett meg dere som har fått apgar.. Har bare lest om det jeg..

åjaaaa....den gikk jeg gjennom med jordmor på den samtalem han har fåør man får reise hjem....scora fullt på alt utenom en 9er på farge

Fødte på SUS nå og for 3 år siden. Begge gangene ble denne testen utført og jeg ble godt forklart hva det gikk ut på. Trodde det var noe som var normalt på alle fødesteder....

Back
Topp