Antrekk til dåp/navnefest

gravidsol

April 13 FTW :D
Hva kommer dere til å bruke i dåpen/under navnefesten? Jeg har mest lyst til å gå i dressbukse og bluse. Misliker sterkt å gå i skjørt og kjole. Min mor mener at dressbukse er for lite pyntet. Hva mener dere?

Bunad glemte eg. Hehe. Nå er det med.

Synes du skal gå i akkurat det du har lyst til. Er jo dere som står for dåpen. Jeg synes ikke det er for lite pynta.

Her blir det bunad, rett og slett fordi da slipper jeg tenke på hva jeg eventuelt skulle hatt på meg. Også er det fint å bruke den til en sånn anledning. Er ikke så mange ganger jeg får brukt den i løpet av et år.

Jeg har kjøpt en kjole :) Og den er ganske pynta egentlig, men det gjør ikke meg noe :)

Syns ikke dressbukse er for pynta, gå for det hvis du har lyst til det :) Mange går jo med bunad, og det er jo ikke noe mindre pynta enn en dressbukse.

*Skorpion84* skrev:
Synes du skal gå i akkurat det du har lyst til. Er jo dere som står for dåpen. Jeg synes ikke det er for lite pynta.

Her blir det bunad, rett og slett fordi da slipper jeg tenke på hva jeg eventuelt skulle hatt på meg. Også er det fint å bruke den til en sånn anledning. Er ikke så mange ganger jeg får brukt den i løpet av et år.

Her blir det kjole. For det første ammer jeg og da blir det mye kav med bunaden når lille skal ha mat. I tillegg er puppene mine større nå pga ammingen så jeg får sikkert ikke bunaden igjen over de uansett.... hehe...

Skulle veldig gjerne gått i bunaden min, men blir mye kav i forhold til ammingen. Må jo ta hele av før amming i så fall. Hehe. Nå har eg vært på shopping og funne både dressbukse og et fint skjørt. Så nå kan eg velge og vrake. Hehe.

Her blir det det som funker best - hvis jeg ammer til lunsj når vi skal ha dåp (skal ikke ha dåp før 1 april, og da kan det jo være vi har begynt så smått med litt mat) så tar jeg på meg klær som kan ammes i (og så er det om å gjøre å klare å være fin i dem...). Hvis jeg ikke skal amme så KAN det være jeg får på meg bunaden, hvis ikke blir det en fin kjole bare :)

Jeg kommer meg endelig inni bunaden min igjen så jeg skal bruke den. Når det gjelder amming så blir måltidene godt planlagt hvis han fortsatt har de rutinene som vi har t.d.d.

Hva enn jeg finner som er ammevennlig :)

jeg er "kjoloman" :) så jeg har benyttet anledningen til å kjøpe meg ny og ammevennlig kjole, med knapper over brystet :) gleder meg til å bruke den! Elsker å bruke bunaden også, så skulle gjerne brukt den, men orker ikke pga styret det blir med amming..

Hei

Jeg også skal ha en litt kort kjole, en selskapskjole som er litt for mye av det gode ;) Men så er det ikke hver dag jeg har mulighet til å gå med den, så jeg benytter anledingen!! Gleder meg til å pynte meg !! Og kaka hehe.. Såklart!

Her blir det et knelangt skjørt og en flagrete bluse som hele lillegull får plass til under om det skulle bli behov for det :p

Her blir det det som jeg får på den dagen.Blir vell en type kjole av no slag.Eller skjørt og overdel. Bunaden kan jeg hvertfall se langt etter.

Skal ha bunad, det blir litt styr med amming men skal ha mme på tåte i kyrkja. Me skal ha selskapet heime og då går eg bare inn i et anna rom og ammar pga. styr med søljer og slik. Med eldstejenta hadde eg bunad, men ho ville ikkje ta tåte eller smokk, så då klarte eg og rispe opp puppen med den ein sølja, det var ikkje godt. Men veslejenta tek både smokk og tåte så då blir det mykje lettare.

Skal ha bunad, det blir litt styr med amming men skal ha mme på tåte i kyrkja. Me skal ha selskapet heime og då går eg bare inn i et anna rom og ammar pga. styr med søljer og slik. Med eldstejenta hadde eg bunad, men ho ville ikkje ta tåte eller smokk, så då klarte eg og rispe opp puppen med den ein sølja, det var ikkje godt. Men veslejenta tek både smokk og tåte så då blir det mykje lettare.

Back
Topp