Antrekk til barndåp og 17. Mai?

Trudee

Glad i forumet
Kom endelig på at det må jo være umåtelig slitsomt av å på med bunad hver gang man skal amme? Storebror var allerede ferdig med ammingen da det var tid for dåp. Men lillebror er jo puppegutt nr 1! Vet ikke om jeg gidder demontere bunaden for hver gang, vi skal jo tross alt i barndåp helga før vår barndåp, så skal broren til mannen konfirmeres å så er det 17. Mai. Og de ammekjolene er jo så dyre at jeg har ikke råd til de :( What to wear???

Vi hadde barnedåp 1.påskedag. Jeg brukte bunaden min, men sa til mamma at jeg kom til å ta den av når vi kom hjem. Meeen jeg hadde den på hele selskapet ;p lot være å ta på sølja på vesten og så gidda jeg ikke å hekte på alle hektene. Men ble rimelig varm flrre ganger i løpet av dagen. Hva m et skjørt og en topp? Da er det bare å vrenge opp toppen når du skal amme.

Jeg har brukt bunaden flere ganger mens jeg ammer. Setter meg bare på et annet rom og bretter ned overdelen på bunaden. Kommer sikkert an på hva slags bunad man har også. Ellers tar jeg med meg mme også. Hvis det blir mye etterspørsel, så kan man gi en flaske.

Skal prøve i barndåpen vi skal i først å bruke bunad, tenker jeg :) viss det er helt umulig så får jeg kjøpe noe nytt :) Er ikke vits i mme her, han nekter å ta flaske :(

Eg gidd iallefall ikkje ha bunad! Har eit par kjolar som har nok utringning til at det går ann å bare brette tilsides stoffet, men dei er ikkje så veldig fine, så mulig eg må kjøpe noko nytt. Men treng iallefall ikkje vera ein dyr ammekjole. Greit med litt stretch i stoffet!

sitter med samme spm.. blir nok bare 2 timer i byen og så hjem på 17 mai.. siden hun spiser hver 2 time

Blir bunad i kirken under dåpen,og så har jeg et skift med klær hos sviger hvor selskapet skal være. Jeg blir så varm i bunaden min at jeg tar den av etter at offisielle bilder er tatt,og før jeg skal stresse rundt og ordne maten.

Hadde bunad på meg i dåpen no i påsken. Det gjekk fint, men eg skifta etter kyrkja, var varmt og stress å amme, så eg var glad for å ta den av:)
Dessuten såg den litt sprengt ut mrd ammepuppar;)

Dette minner meg om at jeg må prøve bunden min snart for skal ha dåp i helgen. Satser på hold-in for magen men største problem er nok boobs'a.

Huff vet ikke om jeg gidder bunad...:confused:
Lillebror tar iallefall flaske sånn at jeg slipper å styre med ammingen om jeg har bunaden på.

Her gikk det veldig fint. Har Løken-drakta jeg da. Så jeg bare åpna opp kjoledelen, bretta den ned, og dro skjorta opp, og under der var det luftig nok til at lillegutt kunne spise seg god og mett :) Null problem! Har brukt bunaden hver gang det har vært mulighet for å bruke den. Men som andre sier, det kommer jo an på hvordan bunaden er laget da :)

Jeg var på kjolejakt i går, men fant ikke noe. Tror jeg går for bluse og skjørt, greit å ha puppene noenlunde tilgjengelig.

Back
Topp