Antrekk til 17. Mai

Anomabeti

Forelsket i forumet
Så at de hadde en tråd om dette på April-forumet, og ble litt spent på hvilke tanker dere her har om antrekk til 17. Mai.

Hvilke planer har dere? Har noen kjøpt bunad/drakt? Skal dere pynte babyen eller går dere for praktisk hverdagstøy?

Selv pleier vi å gå tur og ha picnick først på dagen, så det blir nok noe praktisk der, men utpå ettermiddagen tenker jeg vi bytter til en sommerkjole og sikkert noe i ull for å holde varmen.

Har en bunad som storebror brukte hans første 17mai. Da var han en måned. Så satser på at denne også passer den

Matroskjole blir det på lisjemora her 17. Mai ❤️☀️

Her skal lille bruke en bunad jeg brukte som baby :-)

Spørs hvor stor hun er til da, men pynte seg skal hun! Enten matroskjole, eller en babybunad, men ikke funnet den i helt knøttliten så hvis hun mot formodning ikke er større enn str 56-62 så må jeg finne på noe lurt ;)
Mer spent på mitt eget antrekk jeg... Ser ikke helt for meg bunad og brosjer av og på for amming med gulp på skjorta og nedover ryggen... Haha :) Men jeg vil ikke ha på noe annet heller, så det kan potensielt sett bli en ganske slitsom dag... :)

Kommer til å kjøre drakt eller noe tenker jeg, storesøster skal ha på seg hjemmestrikka bunad som har gått i arv her, strikket av svigermor :) Så han må jo ha noe som passer til den!

da14bbf026b80a0bf80244b5d020f3cb

Tenker gå for dette heimestrikka settet til rampen min, om det passer. Ikkje akkurat tilpassa 17.mai, men med sløyfe og slikt så fungerer det vel til anledningen :-) (Ser ut som skjørt her, men det er altså ein slik pose-shorts).
Ellers så syns eg slike matrosklær er veeldig søtt også ❤
Meir bekymra for kva mor sjølv skal prøve å presse seg nedi :-P

Har lyst til å se om jeg får tak i en bunad til lillegutt :) Hvis ikke blir det nok en fin skjorte-body og bukse til :)

da14bbf026b80a0bf80244b5d020f3cb

Tenker gå for dette heimestrikka settet til rampen min, om det passer. Ikkje akkurat tilpassa 17.mai, men med sløyfe og slikt så fungerer det vel til anledningen :) (Ser ut som skjørt her, men det er altså ein slik pose-shorts).
Ellers så syns eg slike matrosklær er veeldig søtt også ❤
Meir bekymra for kva mor sjølv skal prøve å presse seg nedi :p

Åh, så fint! Ser for meg at det kommer til å funke som bare det med sløyfe og sånn!

Spørs hvor stor hun er til da, men pynte seg skal hun! Enten matroskjole, eller en babybunad, men ikke funnet den i helt knøttliten så hvis hun mot formodning ikke er større enn str 56-62 så må jeg finne på noe lurt ;)
Mer spent på mitt eget antrekk jeg... Ser ikke helt for meg bunad og brosjer av og på for amming med gulp på skjorta og nedover ryggen... Haha :) Men jeg vil ikke ha på noe annet heller, så det kan potensielt sett bli en ganske slitsom dag... :)

Hahaha, ja det kan nok bli en slitsom dag med bunad ja, men heldigvis er det bare èn dag. :D

Venter med bunad til hun kan gå selv :) Tenkte finne en blå kjole til henne i år, og litt pynt i håret ;) er vel bare hodet som synes for folk flest uansett, da de sover store deler av dagen fortsatt i den alderen :p tenkte heller legge litt vekt på å pynte vogna og finne frem et pent vognteppe :)

Til meg selv aner jeg ikke, men dropper helt klart bunaden! Tror det er lite populært med gulp på bunadskjorta, og at jeg trenger hjelp med beltet hver gang hu skal amme! Neitakk hehe...

Svigermor har strikket en veldig fin rød kjole som jeg håper passer fint til 17. Mai.. selv er jeg veldig spent på om jeg kommer inn i bunaden! :confused:

Tenkte å bestille bunad :D dei har så mangen forskjellige, søte over alt. Men eg er så usikker på ka størrelse han kjem til å bruke på 17. mai, så har ikkje turt å bestille enda :/

Har fått låne masse klær fra en venninne med aprilbaby, og der lå det en søt festdrakt også. Så tror det blir enten den eller et søtt strikkasett vi har fått. Seleshorts og jakke

Back
Topp