Antrekk i dåp?

Mariamamma

Glad i forumet
Jr. skal straks døpes, og jeg lurer på hva jeg skal ha på meg. I storesnupps sin dåp hadde jeg et litt tweed-aktig skjørt til like under knærne, en topp og en ull-bolero. Men den dåpen var ikke midt på sommeren... Jeg er veldig varm av meg for tiden, dessuten er sjansen stor for at det blir amming i kirken, så det må tas hensyn til.

I skapet har jeg en kjole jeg liker godt - den er i babycord, korte ermer, knepping hele veien fremme og rekker til like over knærne. Er jeg 'pen nok' i den? Vet at en av fadderne kommer i blomstrete sommerkjole, forventer kanskje bunad fra en av dem, de andre vet jeg ikke. Mannen blir i dress, selvsagt.

Jeg er litt større enn min 'vanlige' str. for tiden (ca. en str. større), så ønsker ikke å svi av så veeeeldig mye penger på nytt finantrekk som vil bli svært lite brukt...
Har en sort omslagskjole som rekker til like under knærne, men synes helsort blir litt dystert i dåp, dessuten har den lange ermer og jeg har bestilt fiiiint vær til dåpen...[8D]

Synspunkter?

vanskelig..ser ikke helt for meg den kjolen du beskriver i babycord?

Men: jeg syntes de fleste enkle kjoler kan brukes til høytidlige anledninger, sålenge ikke de er lårkorte eller har for dyp utrigning.
Det viktige da, syntes jeg, er å gjøre noe ekstra ut av håret (sette det opp litt mer elegant) og bruke litt finere smykker til. Perler er en favoritt hos meg. Iallefall til dåp og konfirmasjon (men styrer unna til bryllup, siden bruden ofte bruker perler da - noe min bestemor lærte meg engang..hehe).

Fransk manikyr er også ekstra elegant og passer til alle farger på antrekket.

Og sko selvfølgelig. Classy shoes kan løfte hvilken som helst kjole, er nå min mening!

Lykke til! :)

altså - kjolen er en veldig enkel, noen ville kanskje si 'hverdagslig' kjole. Men jeg - og heller ingen andre i våre familier - går ikke i kjole til daglig, så bare det å ha på en kjole betyr at man er litt pyntet, liksom... Jeg skal ha enkle smykker og selvsagt gjøre litt ekstra med håret (har langt hår). Det jeg egentlig helst lurer på er om det er 'ufint' med kjole som er over knærne i kirken? Er det kanskje bare jeg som føler litt at knær liksom ikke skal vises da...?

ok - jeg er også av den samme "gammeldagse" oppfatningen, men jeg la merke til sist jeg var i dåp, bare et par mndr siden, at det var flere med kortere skjørt enn det der... så har nok endret seg mye.

JEg hadde kanskje tatt ekstra hensyn til det derosm det var mange eldre kirkegjengere i dåpsfølget...typ super trofast bestemor/oldemor folk. Da hadde jeg nok vært litt mer hensynsfull ja.

Men er en helhetsvurdering også. Er den lårkort, tettsittende og med utrigning så er det 3 av 3 og 2 for mye. Om du skjønner (altså 1 av 3 kan gå greit).

Make any sense?

ORIGINAL: AESW

ok - jeg er også av den samme "gammeldagse" oppfatningen, men jeg la merke til sist jeg var i dåp, bare et par mndr siden, at det var flere med kortere skjørt enn det der... så har nok endret seg mye.

JEg hadde kanskje tatt ekstra hensyn til det derosm det var mange eldre kirkegjengere i dåpsfølget...typ super trofast bestemor/oldemor folk. Da hadde jeg nok vært litt mer hensynsfull ja.

Men er en helhetsvurdering også. Er den lårkort, tettsittende og med utrigning så er det 3 av 3 og 2 for mye. Om du skjønner (altså 1 av 3 kan gå greit).

Make any sense?

Makes perfect sense [;)] Kjolen er ikke tettsittende og er svært tekkelig hva gjelder utringning, så tror det går bra jeg da. Besteforeldrene er ikke av de mest pripne heller [:)]

Kos deg! :)

Har du bilde av den kanskje ?? Litt lettere å se for seg da..[8D]

Back
Topp