Antrekk dåp/navnefest/annen type seremoni

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Til dere som skal ha dåp/navnefest for deres små: hva skal de ha på seg etter seremoni er ferdig? Særlig til dere med gutter da jeg trenger inspirasjon, men vil gjerne se hva de små jentene også skal ha på seg :happy:

Og hva skal dere selv ha på? :happy: jeg har bestilt kjole fra ebay som noen hadde god erfaring med og er så spent på hvordan den er :nailbiting:

Har et par ammekjoler jeg bestilte på tilbud før jul, brukte de ene på juleaften den var genial! skal få tatt bilde og lagt ut.

De små skal ha hvitt. Søsteren min sine gutter hadde hvit body og strømpebukse under dåpskjolen så vi går og for det.

Med førstemann hadde han bare på seg body og strømpebukse, behagelig og godt.. tror jeg gjør det denne gangen å[emoji4]

Skal ikke de små ha noe annet enn body og strømpebukse når dåpskjolen tas av i selskapet etterpå? :happy:

Første (jente) hadde på seg dåpskjole som går i arv i familien vår (tanten min sydde den). Mellomste (gutt) hadde på seg dress fordi han var nesten året da vi døpte han (vi flyttet inn i hus da han var 4mnd, så fikk jeg ny jobb og tiden bare løp litt fra oss). Men presten (ung og hipp) syntes at det bare var kult og det er ikke noe «må ha på» antrekk hverken i kirken eller navnefesten. :-)

Skal ikke de små ha noe annet enn body og strømpebukse når dåpskjolen tas av i selskapet etterpå? :happy:

Gjorde ikke det med førstemann. Alle bilder osv blir jo tatt med dåpskjolen på (hvertfall hos oss) og da spiller det ingen rolle for meg at han har på seg noe enkelt etter det[emoji4] det er jo smak og behag[emoji4] finner jeg en enkel body med sløyfe på eller noe blir jeg sikkert til å kjøpe den men blir ikke noe dress eller lignende[emoji4]

Godt spørsmål :oops:
Men tenker jo at bildene blir i dåpskjolen så.. tar kanskje med en body med blonder på typisk og en fin strømpebukse med farger på.

Dåpskjole fra familien min i kirken.
Tenkte å kjøpe en hvit body og strømpebukse, så får jeg søsteren min til å strikke bobleshorts til han i grå eller lyseblå:rolleyes: sist kjøpte jeg dåpsdress til storebroren, men finner den ikke igjen:oops:

Selv blir det bunad, så høygiret er satt inn for å få av de siste kiloene:eek: om jeg ikke rekker det blir det den lille (store) sorte som henger i skapet;)

Last edited:
Dåpskjole i kirken, også en litt fin enkel drakt etterpå. Som avbildet.
Dersom jeg får på meg bunaden så blir det å gå med den, viss ikke blir det nok bare en fin kjole. :)

Skjermbilde 2018-01-23 kl. 14.13.43.png

Minsten skal ha på en dåpskjole som har vært i familien de siste 30 årene. Det er navnefest, men synes det er så koselig med tradisjoner også får han navnet sitt brodert på den.

Etterpå så blir det vel en body med skjorte og fin bukse tenker jeg:)

Jeg tar nok bare en svart enkel ammekjole.

Denne har jeg bestilt fra ebay (etter anbefaling), skal visst være grei å amme med :) håper bare den passer:nailbiting::p

Vedlegg

• _20180123_221759.JPG
    _20180123_221759.JPG
    107,4 KB · Visninger: 30
Back
Topp