Fikk svar på blodprøvene tatt hos legen i dag.. Har aldri opplevd å få de sendt i posten før. Har dere andre fått det?
Men under Rubella antistoffer står det grenseverdi.. Hva betyr det? At jeg har lite antistoffer, akkurat rett over grensen? Hva står det hos dere andre?
Første gang jeg var gravid fikk jeg påvist antistoffer, men sist fikk jeg negativt (skjer avogtil at det endrer seg), så jeg fikk ny vaksine rett etter fødsel. Derfor jeg synes det var rart med svaret..
Men under Rubella antistoffer står det grenseverdi.. Hva betyr det? At jeg har lite antistoffer, akkurat rett over grensen? Hva står det hos dere andre?
Første gang jeg var gravid fikk jeg påvist antistoffer, men sist fikk jeg negativt (skjer avogtil at det endrer seg), så jeg fikk ny vaksine rett etter fødsel. Derfor jeg synes det var rart med svaret..
trodde det var vanlig prosedyre på barsel for å unngå at mor og potesielt babyen skal få røde hunder når den er nyfødt, men har jo garantert noe med viktigheten av prøvene å gjøre. Røde hunder gir skjelden alvorlig sykdom hos de fleste, men for gravide kan det være veldig skadelig for fosteret. I Norge er det lite røde hunder, men kun takket være offentlig vaksinasjonsprogram. Men nå når flere og flere ser ut til å hive seg på trenden ved å ikke ville vaksinere seg selv og barna sine ser man en oppblomstring av flere virus som vi tidligere har hold på god avstand. Det er veldig uheldig for personer i risikogruppen, gravid, barn eller personer som av ulike grunner ikke kan ta vaksinene