Antistoff-D påvist:(

babysyyyk

Forelsket i forumet
fler?
Jeg er i uke 14 i morgen og fikk brev om at jeg hadde utviklet et antistoff i blodet som kan gi hemoglobisk sykdom hos foster:'(

Flere som har opplevd det? Jeg er livredd nå:(

Huff ikke gøy. Aner ikke noe om dette men er det fordi du er posetiv og ungen negativ eller motsatt i blodet? Håper du får god oppfølging uansett og en lege som kan svare deg på alle spørsmål du måtte ha

Ånei :/ men det er vell ytterst skjeldent det utgjør noen fare for fosteret alikevell! Du får vell ekstra oppfølging fra uke 24? Jeg googlet det for en stund tilbake og fant masse nyttig på nettet, og bare solskinnshistorier der det gikk bra alikevell :)

fler?
Jeg er i uke 14 i morgen og fikk brev om at jeg hadde utviklet et antistoff i blodet som kan gi hemoglobisk sykdom hos foster:'(

Flere som har opplevd det? Jeg er livredd nå:(

Ikke opplevd, men har hørt om. Dette er noe som kan skje når mor er rhesus minus og far er rhesus pluss. Dersom det er første barnet ditt, så mener jeg å si at du følges kanskje noe mer ekstra opp, men det er egentlig "farligst" tror jeg for neste graviditet, dersom det barnet også er annen rhesus type enn deg. Snakket litt med legen min om dette, fordi jeg vet at jeg er minus, og barnefar er pluss, og hun sa da at de ville følge litt ekstra med på dette på blodprøver og slikt. De setter normalt sett ei sprøyte etter fødsel på damer som er rhesus pluss, dersom partner er minus. Snakk med jordmor/lege! Masse lykke til!

Jeg kjenner to damer som har opplevd dette. Å det har gått så fint som bare det :) litt ekstra oppfølging den siste tiden. Du får ta en tur til lege eller jordmor å få snakka litt om hva det vil si for deg og babyen ;) så skal du se du får litt mer ro i sjela.

Hei! Er du rhesus negativ? Fikk du oppgitt noe titer på prøvene dine?

Jeg har vært igjennom dette selv.

Back
Topp