Antikardiolipin??

gulletnr3

Forelsket i forumet
Har jeg fått påvist, som betyr at jeg må stå på blodfortynnende hele svangerskapet. Mista i uke 8 ved forrige forsøk, men det er jo bare spekulasjoner om dette var årsaken. Andre med erfaringer ang dette?

Jeg har det de kaller for antifosfolipid syndrom. Det vil si at jeg har fått postiv test på anti kardiolipin og anti beta2 glycoprotein. Og må som deg må jeg gå på blodfortynnende ved graviditet. jeg har lest mye om dette. Og syndromet forårsaker faktisk spontan abort i 90% av tilfellene ved graviditeter, mens ved å gå på blodfortynnende så er det 80% sjangse for suksses. Syndromet er også veldig lunefult, og uten blodfortynnende kan det for uten om spontan abort i første trimester også gi foster død i andre trimester, og stor sjangse blodpropp i lungene på den gravide i tredje trimester
.
Selv har jeg mistet 6 ganger, og mistet helt lysten på alt som har med å prøve å bli gravid en periode. Nå er jeg på mitt første forsøk med ICSI, har argumentert for at jeg må ha blodfortynende med en gang siden jeg mister tidlig. Fikk satt inn et embryo på lørdag, og har siden lørdag gått på blodfortynnende. Jeg har også pratet med noen andre som har samme syndrom og de sier det samme som jeg, at jo fortere de begynner på blodfortynnende jo større sjangse er det for å beholde graviditeten. Så nå håper jeg på at embryoet fester seg og at blodfortynnende gjør jobben :D

Legger med link til hjemmesiden for dette syndromet; http://www.hughes-syndrome.org/about-hughes-syndrome/hughes.php#.UnkopTXKxzN

Lykke til!!

hører ikke til her lengre siden jeg mistet.... men det har jeg også fått påvist...
eneste de har funnet ut etter jeg mistet mine gutter :( vet jo ikke om det er årsaken...men trist å tenke på om den prøven kunne vært tatt tidligere og det kunne vært unngått..stor hvis da..men man vet jo aldri
gikk på blodfortynnende nå siste gang men mistet i uke 5 (kan være mange årsaker mister så tidlig)

Enig, kan være mange grunner til at man mister. Men da eliminerer man i hvertfall det ene man vet om :-) Og er embryoet levedyktig så er det større sjangs for å fullføre graviditeten :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tusen takk jenter å masse lykke te :)

Back
Topp