Antifosfolipidsyndrom og behandling

Lillevenn17

Elsker forumet
Himmelbarn
Desemberlykke 2018
Oktoberlykke2020❤
Februarhjertene 2025
Hei!
Lurer på om det er noen her inne som har erfaring eller råd å komme med.
Jeg fikk påvist forhøyet kardiolipin ved utredning for habituell abort i midten av august, denne skal kontrolleres etter 3mnd.
Nå er vi i gang med et nytt «forsøk» (Letrozol og Ovitrelle), og hvis vi blir gravide nå skal jeg umiddelbart starte på Klexane og Albyl-e. Er det noen andre som har tatt dette, og hvilken dose tok du?

Har av en eller annen grunn tenkt at dette skulle bare være fram til jeg er 12+0, men fikk vite fra gynekologen min i dag at jeg skal ta det hele svangerskapet :nailbiting: Jeg har prøvd å søke litt på nett, men har ikke funnet så mye ang dose og hvor lenge.

Og så lurer jeg på for dere som kanskje har opplevd å miste flere ganger og deretter startet med behandling, ble dere gravide og fikk en baby til termin etterpå?❤️
 
Jeg har antifosfolipidsyndrom. Fikk diagnosen etter 7 sa. Har et barn født før dette.

Jeg startet på klexane og albyl-e ved positiv test,1 gang endte i ma uke 10.
Neste graviditet Fikk jeg lutinus itillegg og det ble terminbaby ❤️

Husker ikke helt dosen jeg fikk. Gikk på lutinus til uke 12,albyl-e til fødsel og klexane til 6 uker etter fødsel.
 
Jeg har antifosfolipidsyndrom. Fikk diagnosen etter 7 sa. Har et barn født før dette.

Jeg startet på klexane og albyl-e ved positiv test,1 gang endte i ma uke 10.
Neste graviditet Fikk jeg lutinus itillegg og det ble terminbaby ❤️

Husker ikke helt dosen jeg fikk. Gikk på lutinus til uke 12,albyl-e til fødsel og klexane til 6 uker etter fødsel.
Huff det må være vanvittig tungt med 7 sa:sorry:
Er lutinus progesteron?

Har lest i rutinene på sykehuset at jeg skal ta albyl-e til og med 36+0, og klexane til 6 uker etter fødsel. Men litt spent på hvordan jeg skal gjøre med klexane og fødsel, for hvis jeg får behov for epidural så må det gå minst 8 timer fra jeg tok klexane sist.
 
Huff det må være vanvittig tungt med 7 sa:sorry:
Er lutinus progesteron?

Har lest i rutinene på sykehuset at jeg skal ta albyl-e til og med 36+0, og klexane til 6 uker etter fødsel. Men litt spent på hvordan jeg skal gjøre med klexane og fødsel, for hvis jeg får behov for epidural så må det gå minst 8 timer fra jeg tok klexane sist.
Ja lutinus er progesteron.

Ja det kan bli vanskelig hvis man skal ha epidural for man vet jo aldri når fødsel blir
 
Back
Topp