S-40112399
Flørter med forumet
Hei! Er det noen som går på antidepressiva i svangerskapet, evt i tidligere svangerskap? Trapper dere ned eller «beholder» doseringen? Jeg har gått på zoloft 100 mg i flere år pga uttalt angst. Medisinen gav meg faktisk et helt nytt liv, så har hatt svært god effekt av den. Lege og psykiater sier jeg kan fortsette, og jeg vet jo at forskningen sier at det i flere tilfeller er bedre nytte enn risiko for barnet (at det kan være mer «skadelig» med ubehandlet psykisk sykdom enn å bruke antidepressiva). Likevel er det noe inni meg som gjør at jeg ikke helt klarer å gi slipp på følelsen av at jeg ikke burde utsette fosteret for dette. Jeg er 8+5 idag, og har denne uken forsøkt å trappe ned til 75 mg. Men nå begynner jeg å kjenne på seponeringssymptomer allerede, og det er veldig ubehagelig. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen av dere andre har noen erfaringer å dele?
Men etter fødsel skal man være obs på babyen, med tanke på bivirkninger. Skriv på helsekortet(og eventuelt i et fødebrev) hva du bruker, så dem er obs på det.