Antidepressiva og gravid

NoClue

Forelsket i forumet
Hei, jeg er en dame på 27 år som har slitt med depresjon i mange år, har aldri blitt medisinert siden jeg aldri hat sagt ifra att jeg har det vondt. Nå når jeg er gravid med nr 3 sliter jeg med å sove pga mareritt, gråter endel hver dag og føler meg mindre verdig enn andre mennesker, sliter med tanken på att jeg skal bli stor igjen (etter ett vekttap på 30 kilo) og har det generelt vondt. Har nå fått antidepressiva og skal begynne med 5 mg hver dag. Noen som har noen erfaringer med dette og kan fortelle meg hvilken virkning det har hatt på deg, barnet i magen og om en så liten dose kan gjør en forskjell? Har lest vedlegget, men det gjorde meg ikke akkurat mindre bekymret liksom.... Fått cipralex.
 
Gå inn på relis.no og søk på cipralex. Og underkategori graviditet.

Det finnes også en studie som sier at de eneste påvirkningen de så på fosteret var noe mindre fødselsvekt.
Prøv å søk på "research pregnant cipralex" på Google.

Jeg har selv spist 15mg i begynnelsen. Trappet ned til 10, deretter 5. MEN må nok opp på 10mg igjen, da jeg merker at hodet blir tullete.

Tror det kan være værre for babyen å ha en syk mamma enn bivirkningene av medisin:)
 
Back
Topp