Antibiotika

Hvilken antibiotika fikk du i forbindelse med ivf som funket og resulterte i graviditet?

Hadde du indikasjon på infeksjon e.l.?
Gikk på Doxylin i to uker.

Tok ikke biopsi, men hadde ni negative innsett (endel kjemiske graviditeter blant de) og indikasjon på langvarig underlivsinfeksjon. Ble gravid måneden etter kuren med Doxylin. Det ble bekreftet ved hysteroskopi etter graviditeten, har en livmor full av arrvev etter endometritt.

Er gravid på nytt nå, i uke 37 i morgen :Heartred

Tok ikke biopsi, men hadde ni negative innsett (endel kjemiske graviditeter blant de) og indikasjon på langvarig underlivsinfeksjon. Ble gravid måneden etter kuren med Doxylin. Det ble bekreftet ved hysteroskopi etter graviditeten, har en livmor full av arrvev etter endometritt.

Dalacin, men det var forsåvidt ikke i forbindelse med IVF. Fikk kur mot bakteriell vaginose av fastlege et par uker før innsett, så tok det rett etter tr var ferdig. Umulig å si om det var det som gjorde forskjell, men ble endelig gravid etter 2,5 år og 5 innsett. :Heartred Har forøvrig akkurat gått på en ny kur, spent på å se om det har gjort underverker.:hilarious:

Hvilken antibiotika fikk du i forbindelse med ivf som funket og resulterte i graviditet?

Hadde du indikasjon på infeksjon e.l.?
Gikk på Doxylin i 14 dager, etter indikasjon på infeksjon etter de hadde tatt en biopsi. Før dette hadde jeg 9. innsett bak meg hvor ikke noe festet seg. Og fem runder med IUI, som resulterte i en MA og en SA.

Ble gravid på innsett nr. 10, første innsettet etter AB-kur. Er straks kommet meg til uke 37 nå :Heartred

Jeg skal prøve det nå ,Doxycyclin i 10 dager..netop tatt hystroskopi 2 ganger og tatt bort gammelt dødvev fra en skillevegg jeg hadde før første barn som den gang ble operert bort men dær den var fester tok de klippet bort arrvev . Gjor også scratching.

Last edited:
Hei!
Lurer på hvordan fpr man resept på antibiotika? Altså, hva slags test må man ta for å få påvist noe sånt? Jeg har 3 insett (en kjemisk, 2 negativ) og en naturli MA, skal i gang med runde to offentlig, men lurer på om jeg skal ta noe sjekk privat, men bare vet ikke helt hva jeg skal sjekke. Tenker på forhold i livmor. Har lest litt rundt, er det da biopsi (for eksempel så at Hausken tilbyr det) kunne vært en option?

Gikk på Doxylin i 14 dager, etter indikasjon på infeksjon etter de hadde tatt en biopsi. Før dette hadde jeg 9. innsett bak meg hvor ikke noe festet seg. Og fem runder med IUI, som resulterte i en MA og en SA.

Ble gravid på innsett nr. 10, første innsettet etter AB-kur. Er straks kommet meg til uke 37 nå :Heartred
Hei! Var det livmors biopsi? kan jeg få spørre hvilken klinikk tok du det? Fant bare Hausken som tilbyr det i Norge

Hei!
Lurer på hvordan fpr man resept på antibiotika? Altså, hva slags test må man ta for å få påvist noe sånt? Jeg har 3 insett (en kjemisk, 2 negativ) og en naturli MA, skal i gang med runde to offentlig, men lurer på om jeg skal ta noe sjekk privat, men bare vet ikke helt hva jeg skal sjekke. Tenker på forhold i livmor. Har lest litt rundt, er det da biopsi (for eksempel så at Hausken tilbyr det) kunne vært en option?
Jeg fikk av hausken , går til Jon hausken selv….jeg spurte etter hystroskopi om det var en mulighet da jeg har hat 4 negative fersk forsøk ivf. Jeg fikk dette til svar:

Jeg har brukt antibiotika i årevis ved manglende implantasjon (men på indikasjon)

Som jeg har nevnt tidligere, det er 5 årsaker til manglende implantasjon

• Embryo (95%)
  • Økte immunresponser
  • Forstyrret bakt miljø
  • Forhold ved livmoren (polypper, septum. Muskelknuter etc)
  • Forskjøvet vindu

Alle disse forhold er jo i hode mitt 24/7

Vi kan godt prøve en kur. Når du først tar det opp så er det umulig å si nei fordi hvis en ikke lykkes så vil du tenke på om hvis vi bare osv

Doxycyclin for 10 dgr fikk jeg

Jeg fikk av hausken , går til Jon hausken selv….jeg spurte etter hystroskopi om det var en mulighet da jeg har hat 4 negative fersk forsøk ivf. Jeg fikk dette til svar:

Jeg har brukt antibiotika i årevis ved manglende implantasjon (men på indikasjon)

Som jeg har nevnt tidligere, det er 5 årsaker til manglende implantasjon

• Embryo (95%)
  • Økte immunresponser
  • Forstyrret bakt miljø
  • Forhold ved livmoren (polypper, septum. Muskelknuter etc)
  • Forskjøvet vindu

Alle disse forhold er jo i hode mitt 24/7

Vi kan godt prøve en kur. Når du først tar det opp så er det umulig å si nei fordi hvis en ikke lykkes så vil du tenke på om hvis vi bare osv

Doxycyclin for 10 dgr fikk jeg
Oi, takk for svaret! Var litt artig og se at 95% er faktisk embryo.Det bare føles at noe virkelig galt når man må prøve så mange ganger. På Riksen sier de jo bare "fin vekst, fin embryo" men de e jo ikke testet så man bare antar at man hår disse gode embryoene og at noe annet er feil...Syns det er litt sjokkerende at vi fortsatt vet så lite om ting. Men håper dette skal funke for deg!

Tok du 1 tablett om dagen eller både morgen og kveld? :) Gratulerer med graviditeten!

Tok du 1 tablett om dagen eller både morgen og kveld? Gratulerer med graviditeten!

Vedlegg

• IMG_1643.png
    IMG_1643.png
    3,8 MB · Visninger: 66
Tok både morgen og kveld. Tusen takk, nå er snuppa snart 1 mnd :love7
Å heisann, tiden flyr! Gratulerer med fødselen var tydeligvis mer riktig å si nå. Så skjønn litta tulle! ❤️ Må føles så surrealistisk på en måte, når man har kjempet så hardt og lenge? Er som en fjern drøm for meg enda, men lov å håpe at man kommer dit.

Jeg fikk Doxylin 100mg som jeg fikk beskjed om å ta morgen og kveld første dag men så bare en gang om dagen i en uke. Klarte å hente ut 20 tabletter da (apotekfeil?), så lurer på om jeg skal være så frekk at jeg tar 2x daglig i 10dager? Hvis du gjorde det i 14 så kan det ikke skade. Hm...

Jeg skal prøve det nå ,Doxycyclin i 10 dager..netop tatt hystroskopi 2 ganger og tatt bort gammelt dødvev fra en skillevegg jeg hadde før første barn som den gang ble operert bort men dær den var fester tok de klippet bort arrvev . Gjor også scratching.
Skal du ta Doxylin 2 ganger om dagen eller bare én I løpet av de 10 dagene? :) Og er det 100mg du har fått?

Tok doxycylin og azitromaz(?) etter Aten serum "oppskrift" det innsettet som brakte oss vår velskapte gutt etter 5 innsett, 3 spontanaborter (1 etter naturmetoden) og 2 negative innsett.
Deretter et negativt innsett på søsken, så fikk jeg symptomer på UVI og tok penomax inntil dagen før 2. søskeninnsett og ble gravid med lillesøster:)
jeg har troa på antibiotika, men har aldri hatt hysteroskopi og fått noe påvist i livmor men har hatt 2 laparaskopier pga. jeg har endometriose (på eggstokkene). Så om det var tilfeldig eller ikke, får jeg aldri vite!

Jeg har akkurat tatt endometrietest hos Aleris. De tar også den prøven, og hadde en vond, men fin opplevelse. Legen der sa at akkurat den testen blir kun tilbudt hos Hausken og hos Aleris. Det blir testet for kronisk betennelse og for mengde «killer cells», altså økt immunrespons. Aleris sender test til en lab i Tyskland som visstnok er top-notch mtp akkurat dette.

Når jeg nevnte det for klinikken min (Medicus), så nevnte de at de også kunne ta livmor-biopsi og at de bla sjekket for betennelser og andre forhold i livmor. De bruker Furst lab her i Norge, men en livmor biopsi er altså ikke den samme testen som blir tilbudt hos Hausken og Aleris. Testen hos Hausken og Aleris er også vesentlig dyrere, men min opplevelse er at de avdekker mer presist. Når jeg spurte Medicus om de også testet for økt immunrespons visste ikke sykepleieren hva det var. På Aleris kunne hun som svarte meg i resepsjonen forklare fint hva de testet og prosessen rundt.

Back
Topp