Antibiotika og mindre melk!

BlomsterEjlis

Elsker forumet
Marsipanene 2019
Junilykke 2020 ♡
Er blitt satt på antibiotika pga en bakteriell infeksjon som har ført til høy feber over flere dager! Kuren varer i 10 dager og er nettopp ferdig med dag 2!

Problemet er at det virker som lillegutt ikke syns melken smaker så godt også er det nok mindre melk i tillegg! Hva skal jeg gjøre for å ikke miste melken? Har ikke lyst til å slutte å amme, han er 5 1/2 mnd!
Har akkurat nok energi til å passe på lillegutt på dagtid så orker ikke pumpe! Hvis jeg legger han til uten at han er sulten så bare hyler han og man må bruke ca10 minutter på intensiv byssing for å roe han igjen ( noe jeg ikke har energi til)

Er det en ide å redusere mengden fast føde litt så kan blir mer sulten? Får 1-2 grøtmåltider og middag.

Noen andre ideer for en sliten mor som bare vil bli frisk????

Formen bruker å bedre seg ganske raskt når man har fått rett medisin, så hold ut er det eneste jeg kan si.. Evt få hjelp til pass så du orker pumpe? Du har krav på barnepassers sykdom dager så partner/mannen kan være hjemme..

Formen bruker å bedre seg ganske raskt når man har fått rett medisin, så hold ut er det eneste jeg kan si.. Evt få hjelp til pass så du orker pumpe? Du har krav på barnepassers sykdom dager så partner/mannen kan være hjemme..

Er på min 4 dag med Ab og det sitter godt i, men er bedre! Mannen har vært hjemme 2 dager, er litt lite bemanning i bhg der han jobber så føler han må gå!

Men hadde et økedøgn i går! Da holdt jeg igjen 2 måltider ( han fikk grøt til kvelds) så da ammet vi ca hver 2 time hele døgnet :p så kjenner at jeg har mer melk :) han var ikke helt gira på melka til å begynne med men utover dagen virke det mer og mer som han ikke brydde seg :)

Jeg mistet melken da jeg hadde infeksjon (men var veldig dårlig, høyfebril i lang tid og det var brystbetennelse)...

Jeg mistet melken da jeg hadde infeksjon (men var veldig dårlig, høyfebril i lang tid og det var brystbetennelse)...

Virker som det har tatt seg opp hos meg, heldigvis! Kjipt å miste melken fordi man er syk! Hadde over 39 i feber på natten og 38 på dagen i nesten 4 døgn :/ men her er det luftveiene som er problemet!

Back
Topp