Antibiotika og halsbrann

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Får behandling med Dickocloxacillin og sliter med ekstrem halsbrann iforbindelse med denne kuren. Noen med samme erfaring og gode tips?[emoji28]

Evt noen som vet om jeg kan bruke Omeprazol (Samme som Losec Mups) mens jeg ammer? Har mer igjen etter graviditeten[emoji85]

Jeg fikk ekstrem halsbrann av den kuren jeg gikk på de første ukene etter fødsel[emoji36] tok tyggetabletter, drakk melk og alt mulig. Det var ikke så mye som hjalp, men d gav seg når jeg var ferdig med kuren heldigvis. Håper du finner noe som funker!!

Jeg fikk kjempeille halsbrann etter masse antibiotikakurer da jeg var veldig syk for 14 år siden (fikk flere typer intravenøst...) det ødela hele bakteriekulturen i magen min (og det er relatert til halsbrann og refluks). Jeg ble også kjempe oppblåst, og kunne ikke spise sterk mat, asiatisk mat. Selv om jeg spiste det til lunsj var halsbrannen så ikke om kvelden at jeg måtte sitte og sove! Hadde det sånn i 2-3 år! Så innså jeg at dette kom etter antibiotika, og kjøpte probiotika og tok masse av det, og det kurerte faktisk alle problemene. Ble aldri oppblåst eller fikk halsbrann igjen, annet enn i graviditetene da.

Så heller enn omeprazol (som er trygt å ta altså) ville jeg dratt på apotek og/eller helsekost og kjøpt probiotika og ta flere kapsler av det, minst 2 om dagen men gjerne mer. Kan fint tas mens du er på antibiotikakur. Drikk gjerne Biola i tillegg for endra flere melkesyrebakterier. Det kan hende det løser problemene på få dager. :)

Får behandling med Dickocloxacillin og sliter med ekstrem halsbrann iforbindelse med denne kuren. Noen med samme erfaring og gode tips?[emoji28]

Evt noen som vet om jeg kan bruke Omeprazol (Samme som Losec Mups) mens jeg ammer? Har mer igjen etter graviditeten[emoji85]
Og for å svare mer direkte på spørsmålet ditt, omeprazol er helt trygt:

https://relis.no/sporsmal_og_svar/3-12187?source=relisdb

Gikk inn på relis og søkte på omeprazol amming for å finne det. Relis er helt gull når man lurer på ting om medisiner (man kan søke på medisinens navn og enten graviditet eller amming avhengig av hva man lurer på!)

Back
Topp