Antibiotika og amming ???

~Tusse~

Glad i forumet
Jeg har vært hos hudlege pga utslett i ansiktet, og fikk tabletter som heter Ery max 250 mg. Dette er antibiotika, og jeg skal ta tre kapsler daglig i 3 mnd. Det står visst at dette sannsynligvis ikke har noen virkning på barn som ammes. Min sykepleier-mor og en apotek-venninne synes dette høres litt vel mye ut siden jeg ammer. Og da blir jeg litt bekymret...

Noen som vet????

Nå bare synse eg litt...

tar man apocillin så tar man somregel 600mg x3 eller 400mgx3 så det er jo en større dose. Men du skal ta det over lengre tid. Men det er en liten andel som går over i melken så de skal opprinnelig ikke reagere på medisiner vi tar. Men det kan selvfølgelig skje, men det er i sjeldne tilfeller.. Tok du det opp med hudlegen?

Legen sa ikke noe mer om det enn det han leste opp fra felleskatalogen. Men en lege er jo en lege - man må da kunne stole på at det er greit når han sier det....?

ORIGINAL:
Legen sa ikke noe mer om det enn det han leste opp fra felleskatalogen. Men en lege er jo en lege - man må da kunne stole på at det er greit når han sier det....?

Ville gjort det (stolt på legen). Og hvis du ser at babyen reagerer så er det bare å slutte frem til du er ferdig å amme.

Jeg ville hatt de, siden det står i FK at det sannsynligvis ikke har noen effekt. Vær obs på at bebisen kan bli dårlig i magen av antibiotika.

Hørt om noen som har fått antibiotikakur som ikke skulle påvirke amming, men de fikk babyer med magesmarter kort tid etterpå..Så det er jo da bare å prøve og se om det kommer en reaksjon etterpå...

Jeg fikk ery-max ei stund etter fødselen pga alvorlige infeksjoner jeg pådro meg pga bakterier jeg fikk på fødeavdelingen.

Jeg spiste 250mg 6 ganger daglig i i 1 mnd.
Så 3 tabletter daglig i 1 mnd.

jeg fullpumpet meg mens jeg spiste de, og det gikk veldig fint [:)]

Back
Topp