Er det vanlig å få utskrevet antibiotika mot UVI uten å sende prøven til dyrkning? Jeg var hos legen på fredag fordi jeg har kjent litt stikking i blæra, og noen ganger om dagen fører jeg at jeg må tisse igjen med en gang jeg har vært på toalettet, så jeg hadde en liten mistanke. Samtidig er jeg 31 uker, så kanskje det kan skyldes at babyen presser på blæra også.. Fikk uansett utskrevet antibiotika uten at legen sendte den til dyrkning, den hadde riktig nok kraftig utslag på hvite blodlegemer (men etter hva jeg har forstått kan dette skyldes forurensning fra utflod også).
Gjetter på at jeg har UVI, men samtidig er det jo dumt om jeg tar antibiotika unødvendig også. Hadde også vært greit å vite hvilken bakterie det gjelder, i og med at jeg tidligere har fått påvist GBS også, om det er denne som er skyld i en evt. UVI så skal jeg nok ha en annen type antibiotika. Noen med erfaring?
Gjetter på at jeg har UVI, men samtidig er det jo dumt om jeg tar antibiotika unødvendig også. Hadde også vært greit å vite hvilken bakterie det gjelder, i og med at jeg tidligere har fått påvist GBS også, om det er denne som er skyld i en evt. UVI så skal jeg nok ha en annen type antibiotika. Noen med erfaring?