Antibiotika mot urinveisinfeksjon...

furu

Blir kjent med forumet
Jeg har vært plaget endel med urinveisinfeksjon, og har gått på selexid.. gikk på en kur for ca to uker siden, men har forsatt utslag på urinen..

Fikk ny kur i dag, men det var ikke den samme..Fikk noen tabletter som heter Trimetoprim.. Jeg leste på lappen inni og der sto det :
Det er mulighet for at fosteret påvirkes. Rådfør deg derfor alltid med lege før bruk av Trimetoprim under graviditet...

Jeg ble veldig usikker når jeg leste det.. Er det noen som har erfaring med Trimetoprim, eller noen som har noen råd?

Takk!
 
har desverre ingen erfaring med dette jeg, men du fikk vel disse utskrevet av en lege?.. skulle jo tro han/ hun vet hva de skriver ut..
skjønner godt du ble usikker.. er du usikker så ta å hør med jordmor/ lege om dette.
 
ja, han burde jo vite, men en annen gang jeg var innom med en urinprøve fikk jeg komme inn til legen da det var utslag på denne...da hadde han glemt at jeg var gravid..

så derfor tenker jeg at han kanskje har glemt det denne gangen også.. fikk ikke komme inn til han denne gangen, det var bare dama på loaboratoriet som snakket med han.. ikke vet jeg..

burde jo stole på at han skriver ut riktige medisiner.. han ville kanskje at jeg skulle prøve noe nytt siden det virker som om selexid (eller hva det heter) ikke funker...
 
merkelig da.... er det fastlegen din da?
tror jeg ville rådført meg skikkelig før jeg stappa dem i meg hadde jeg vært deg.
 
jepp, det er fastlegen min.. skal ringe i morgen tidlig før jeg svelger den først tabletten!

Takk for svar[:D]
 
snakket med legen i dag.. det var ingen problem å ta tablettene.. håper bare disse funker!!
 
Bare husk probiotika [:)] . Det er alfa omega når du tar antibiotika!! Ellers kan du bli skikkelig dårlig i magen. Har tatt trimetoprim (eller hva det het) selv, men tok ikke noen form for probiotika. Var dårlig i magen og hadde nesten diare [&:]. Probiotika er fint for alle gravide å ta, og fåes kjøpt på helsekost. Er ikke noe urtegreier altså.
 
bra å høre!!
da håper jeg du blir frisk snart da[:)]
go'bedring!
 
Åh nå ble jeg litt bekymra... hadde UVI da jeg var i ca 3. eller 4. uke, da visste jeg jo ikke at jeg var gravid ennå, så jeg fikk trimetoprim av legen. Men da jeg var der til kontroll i 8.uke nevnte hun ingenting om at "ups du fikk trimetoprim gitt", så regner med at fosteret tåler såpass... har jo hørt at man er mer utsatt for UVI når man er gravid så det er vel ikke heeelt uvanlig å få antibiotika ?! [8|] akk ja, årner seg vel. Bra tips om at man kan ta probiotika, Dama! skal jeg huske på ved neste korsvei :-)
 
Back
Topp