antibiotika med en crp under 8

Nei altså det er jo normal crp.... Alt under 10 er normalt. 

talata skrev:
Nei altså det er jo normal crp.... Alt under 10 er normalt. 

ja,ikke sant,prøvde å si det til legen på legvakta i går jeg og,men jeg hadde jo feber så da måtte jeg ha det....Men jeg har foreløpig ikke tatt noe jeg da jeg ikke helt ser poenget...

Crp gjenspeiler bare gårsdagens status på infeksjon i kroppen, så den kan stige til idag/imorgen... så tar du en crp idag kan det hende at du har feks 80... hvis legen så alle tegn på infeksjon hos deg, så ville jeg tatt antibiotikaen du fikk. Er jo en grunn til at han skrev det ut til deg...

Om du vanligvis får høyere crp hadde jeg nok ikke tatt antibiotikaen, eller kommer ann på hvorfor jeg fikk den.

Men sånn som småen så har hun aldri hatt crp på høyere enn 5 og hun har hvert mye syk og trengt mye antibiotika, hun får bare ikke forhøyet crp og slik var tanten hennes og.

Som en annen skriver, CRP er en dag "forsinket" og viser status i går.. Det er jo derfor man kan være veldig syk og gå til legen og få målt en lav crp, men så komer man tilbake dagen etterpå og har CRP.. CRP alene bestemmer ikke om man får antibiotika men det er en indikator for om det er behov for antibiotika.. Sykehistorie, symptomer og kliniske funn sammen med laboratorieprøver er det som danner basis for legens vurdering, og om sykehistorie og kliniske funn tilsier det kan han foreskriver antibiotika også uten at man har målt forhøyet CRP...

på min datter er den sjeldent mer enn 8 men hun er mye plaget med streptokokker så da får hun antibiotika, fordi det ikke går over av seg selv!

ser det dere skriver.Men ser ikke helt hvorfor jeg fikk den.Han begrunnet det med feber....Jeg gikk dit pga vondt i ryggen(har startet med behandlinger)og en kul på nakken som ikke var muskulært.Det mente han var en hoven kjertel.Ikke rød i halsen,ikke hoster jeg.Litt antydning til rød i øret bare,men merker ikke noe.

Hvis han ga deg antibiotika utelukkende pga feber og ingenting annet, så hadde jeg ikke tatt de, men levert de tilbake til apoteket og bedd de kaste de.

Back
Topp