Antibiotika + baby?

Linnis

Glad i forumet
Får antibiotika (apocillin) mot brystbetennelse føler fra første dag at lillegutten har reagert..han propper veldig mye og er mye mere urolig. Han skal ha mat omtrent hele tiden og han kaver veldig masse. Kjenner jeg blir veldig klar, for vanligvis kan han sove i værtfall 2 timer tilsammen. Nå sover han kanskje Max 15-20 min til sammen på dagen. Har også mye mindre melk i den puppen som jeg har fått brystbetennelse i og må hele tiden pompe og legge til. Føler at brystet som er "friskt" aldri blir fylt opp....noen som har erfaring med antibiotika og reaksjoner hos den lille ?

Kan det være økedøgn? Her kan det være sånn noen dager hvor hun etterspør mer enn andre. Trudde det var ganske vanlig med amme barn jeg?

Kan det være økedøgn? Her kan det være sånn noen dager hvor hun etterspør mer enn andre. Trudde det var ganske vanlig med amme barn jeg?
Joda men han er svært urolig, mye rennende avføring og propper og ikke minst gråter startet rett etter jeg startet opp med antibiotika på torsdagen og er fortsatt slik :(

Joda men han er svært urolig, mye rennende avføring og propper og ikke minst gråter startet rett etter jeg startet opp med antibiotika på torsdagen og er fortsatt slik :(
Sånn er det her også. Men jeg går ikke på noen medisiner. Jeg trudde det var at han fikk nan innimellom. Husker ikke helt hvordan nr 1 var. Men var på sykehuset på mandag og da hadde han bæsja i bleia som de skifta. De sa ingenting om det.

Gadde det bare vært endag kunne det jo høres ut som økedøgn, men siden det har vart siden du begynte på antibiotika høres det ut som han reagerer på antibiotikaen jeg.. det er jo veldig vanlig å gjøre, og antibiotikaen vil jo være i melka di (også noen dager etter du slutter på kuren) Ring legen i morgen og forklar situasjonen :-)

Gadde det bare vært endag kunne det jo høres ut som økedøgn, men siden det har vart siden du begynte på antibiotika høres det ut som han reagerer på antibiotikaen jeg.. det er jo veldig vanlig å gjøre, og antibiotikaen vil jo være i melka di (også noen dager etter du slutter på kuren) Ring legen i morgen og forklar situasjonen :)
Ja det skal jeg så absolutt gjøre :) veldig frustrerende dette :/

Sånn er det her også. Men jeg går ikke på noen medisiner. Jeg trudde det var at han fikk nan innimellom. Husker ikke helt hvordan nr 1 var. Men var på sykehuset på mandag og da hadde han bæsja i bleia som de skifta. De sa ingenting om det.
Frustrerende :/

Rart legen din ikke ga deg antibiotika som ikke går så mye ut i melken....finns det ikke flere typer for samme problemstilling?
Ring legen din ja, og forklar. Så får du nok orden på det. Masse lykke til :) ❤️

I følge felleskatalogen er det lite sannsynlig at barnet som ammes får skadelige effekter. Men, tarm og munnfloraen kan påvirkes slik som med oss når vi går på antibiotika. Høres ikke uvanlig ut. Men selvsagt ikke noe artig situasjon! Men ring legen, kanskje han har noen tips :)

Jeg gikk på en antibiotika kur i forrige uke. Ikke den samme som deg, men selexid.

Prinsessen i huset reagerte veldig på
medisinen.
Hun fikk masse luftsmerter. Var veldig urolig og gråt masse. Sov ikke mer enn 20 - 30 minutter av gangen. Jeg trodde på slutten av kuren at hun hadde kolikk. Hun var helt utrøstelig når hun gråt stakkar :(
Heldigvis ble hun seg selv igjen når antibiotikaen var ute av systemet..! :)

Jeg gikk på en antibiotika kur i forrige uke. Ikke den samme som deg, men selexid.

Prinsessen i huset reagerte veldig på
medisinen.
Hun fikk masse luftsmerter. Var veldig urolig og gråt masse. Sov ikke mer enn 20 - 30 minutter av gangen. Jeg trodde på slutten av kuren at hun hadde kolikk. Hun var helt utrøstelig når hun gråt stakkar :(
Heldigvis ble hun seg selv igjen når antibiotikaen var ute av systemet..! :)
Så godt å høre at det finnes "håp i enden av tunnellen" da :-) er helt grusomt når det står på slik :( skulle hun henge på brystet hos deg hele tiden? Snakket med ammepoliklinikken i dag å de sa at det var vanlig melkeproduksjonen min kunne gå ned mens jeg hadde brystbetennelse å gikk på antibiotika...fikk også tips om å kjøpe dråper med melkesyrebakterier som kunne hjelpe på magen til den lille...fortsatt 5 dager igjen av kuren her :(

Rart legen din ikke ga deg antibiotika som ikke går så mye ut i melken....finns det ikke flere typer for samme problemstilling?
Ring legen din ja, og forklar. Så får du nok orden på det. Masse lykke til :) ❤️
Fikk beskjed om at apocillin var noe av det mest skånsome man kunne bruke når man ammet av legen min og så lenge de ikke fikk diaré eller utslett gikk det bra men at de kunne bli urolige av kuren :/ tusen takk ❤️

Jeg måtte slutte amme pga antibiotika ; ( så nå pumper jeg og kaster melka. Bare 9 dager igjen...

Back
Topp