Anthon berg sjokolader med

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
ALCOHOL 1,3 % W/W...hadde dere turt å spise det. Har ikke spist noe enda, men det er favorittsjokoladen min, men bør jeg gjøre det? Ja/Nei? Og hvorfor bør jeg, bør jeg ikke gjøre det? er vel pr 100 g også (kanskje et teit sp.mål)

baby2 skrev:
Tror ikke det er skadelig og så lite alkohol forbrennes raskt i kroppen.

Gjøss, det svaret hadde jeg aldri forventet meg :) Men okey kanskje du har rett =) Er ikke så flink på dette med alkohol og forbrenning osv...

Noen andre som har formeninger? Takk for svar baby2 =)

Det med alkohol er veldig individuelt og hver enkelt må ta avgjørelsen selv. Jeg for min del nyter ikke alkohol.

Her er en link på forbrenning av alkohol: http://www.vinmonopolet.no/artikkel?id=cms&key=69 Hvis det da er 1,3% i 100 g sjokolade og du spiser en-to-tre biter/ruter så er det så lite at det ikke merkes, mener jeg. Eks. du spiser 10 g så vil det si 0,13% alkohol!
Ta spørsmålet med deg til legen eller jordmor, intressant å høre hva de siserog husk å fortelle oss hvis du gjør det...

Sniker for å svare!

Såpass bør du da vite sjæl når det er unge nummer 9 du bærer på (kiiiiidddiiiiiing) Nei da, men tror ærlig talt at sååååå liten mengde ikke utgjør noen forskjell. Husk at det er mange som ikke finner ut at de er gravide før 9-10 uker, og de har levd et normalt liv frem til da, og det går som oftest greit. Men for sikkerhets skyld ville jeg hørt med jordmor/lege.

mmmmm, nå fikk jeg lyst på sjokolade ( fy skamme seg som driver å sniker i terminforumene til folk)!

-Nymphadora- skrev:
Sniker for å svare!

Såpass bør du da vite sjæl når det er unge nummer 9 du bærer på (kiiiiidddiiiiiing) Nei da, men tror ærlig talt at sååååå liten mengde ikke utgjør noen forskjell. Husk at det er mange som ikke finner ut at de er gravide før 9-10 uker, og de har levd et normalt liv frem til da, og det går som oftest greit. Men for sikkerhets skyld ville jeg hørt med jordmor/lege.

mmmmm, nå fikk jeg lyst på sjokolade ( fy skamme seg som driver å sniker i terminforumene til folk)!

Hahahaha nr 9 du liksom :P  kanskje jeg har 9 unger en dag men akkurat nå så er det ikke nr 9 ;) 

Men ja, sp.målet, jeg pleier aldri å nyte alkohol pga jeg har ikke tid til det og er ikke så glad i det heller..

Men takk for svar, og snik snik snik så mye du bare orker og vil ;)

Jeg rører absolutt ikke alkohol i flytende form i svangerskapet, men jeg hadde ikke latt være å ta et par sånne sjokolader :-) det er flere sjokolader, iskrem sorter og annet som inneholder små mengder alkohol, men det er ikke skadelig. Jeg spiste blant annet en cognac flambert bær-dessert her om dagen, ikke farlig, bare godt :-)

Back
Topp