Antall ultralyder

Celestin

Blir kjent med forumet
Assistert-jentene
❤️Mailykke 2022❤️
Hei! :)

Hvor mange ultralyder har dere gjennomført/planlagt å gjennomføre før ordinær ultralyd?

Jeg var på UL i uke 7, og tror jeg ønsker minst et par til. Kanskje i uke 11, og så i uke 14 igjen.. :rolleyes:
 
Var på tul i uke 7+0. Også skal jeg i morgen, er da 11+3. men dette er noe jeg har fått pga tidligere exu og ma.

ellers hadde det holdt med en ul:)
 
Var på TUL på egen regning 8+6. Så får jeg en ekstra ultralyd på sykehuset 12+6 fordi jeg har en tilstand som gjør at barnet kan bli litt lite, så er mest for å ha noe å sammenligne med senere :) om ikke hadde det nok bare blitt med den ene.
 
Jeg får ul gjennom fastlegen min, så har hatt ved ca uke 6 og 9, pga MA tidligere i år. Skal også på KUB i morgen (12+0).. Og så igjen til fastlege ved uke 13. Vet ikke om det blir kontrolltime mellom 13 uker og ordinær UL..
 
Her blir det to. Jeg hadde først plan om bare en i uke 9, slik som jeg hadde i forrige svangerskap, men jeg ble skikkelig engstelig en stund og bestemte meg for å ta en i uke 6 for å bekrefte at det var liv. Etter den utsatte jeg neste så den blir i uke 11+4.

Begge er private, så selv om jeg skulle ønske jeg kunne ta en sjekk til så blir det for dyrt. Dessuten føler jeg meg mindre bekymret nå så jeg greier meg frem til neste uke :)
 
Jeg er på ukentlig UL :p
Så uke 7,8,9,10,11,12 og i morgen 13uker :) så blir det nok ett par til før OUL :angelic: men det er fordi jeg har historikk med kromosomavvik sist svangerskap og at jeg får timene gratis hos privat ultralyd og får også oppfølgning via sykehuset :oops:
 
Var på TUL i uka 9, så skal vi nå 12+0. Deretter blir det ikke noe mer før ordinær :happy:
 
Jeg var på tul i uke 7. Med mindre jeg merker noe som skulle tilsi at jeg trenger en til ul, så venter jeg nå på oul.
 
Jeg var i uke 8 og skal igjen nå i uke 11/12. Etter den blir det ikke noen fler før oul. Begge TUL er private, så egen regning :) litt dyrt, men trenger det for å føle meg trygg.
 
Jeg hadde ultralyd når jeg var 6+6 pga ivf. Hadde en til når jeg var 8+5 fordi den første var veldig tidlig og jeg ønsket en til. Har time på Rikshospitalet til ul og nipt når jeg er 12+5 og vet ikke om jeg klarer å vente helt til det så tar kanskje en til. Har gått privat fordi klinikken som gjorde ivf var i Danmark så det blir jo ganske dyrt å gå så ofte. Men har hatt to ma tidligere så er fortsatt litt redd for om alt er bra.
 
Hadde TUL 7+5 på klinikken (Inkludert i IVF-behandlingen).
Skal på utvidet UL + NIPT i morgen (12+3) da jeg er over 40 år.
Hvis alt ser bra ut der, blir det nok ikke noe før OUL 19+2.
 
Jeg hadde TUL når jeg var ca 7+2, også har jeg time til OUL når jeg er ca. 17-18 uker. Vurderer å ta en til et sted i mellom, men vet ikke helt om jeg vil bruke penger på det…:p føles bare så lenge å gå uten å se den lille igjen.
 
Jeg hadde 6+2 og 8+2
Har ikke bestilt flere enda da jeg skal prøve å holde meg til 12+2, er 9+3 nå så synes det er uendelig lenge til :wacky:
 
Var i uke 6 og i uke 10 (privat) får enda en i uke 12-13 siden fødestua jeg hører til har begynt med tidlig UL som standard :)
 
Jeg hadde en hos en privat klinikk da jeg var 7+6, og så skal jeg ha en når jeg er 12+4 på sykehuset i forbindelse med NIPT. Jeg tror ikke jeg kommer til å ta noen andre før OUL, men jeg får se om jeg trenger å få litt ekstra forsikring etter den neste.
 
Back
Topp