Antall timer søvn, barn under 3 år

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Barn under 3 år:
Hvor gammelt er barnet, og hvor mange timer søvn har dere i døgnet, fordelt på dg og natt? :)
 
2,5 sovner ca 19:00 og våkner mellom 06-07 . Vi starter legging rundt 18:45. Sover ikke på dag.
 
2 år. Mellom 10 og 12 timer på natt. Kommer an på om det er i uka eller på helg. 1,5 time på dagen.
 
15, snart 16, måneder. Sover mellom 10 og 11 timer på natt, og mellom 1 og 2 timer på dag. Det er hovedregelen i alle fall, så er det ikke alltid det er sånn selvsagt. :p
 
Sover ca 19:00-18:30 til 06:00 på natt i hverdagene, noe lenger i Helgene. Er våken for pupp et par ganger på natta, men sovner med en gang igjen.
Sover alt fra en til tre timer på dagen
 
Litt over 2 år, sluttet med dagsoving, sover ca 12-13 timer på natta
 
Ser hvertfall ut som ungen min er normal :hilarious: 1 år og 8 mnd, sover 10,5-11 t på natt, og 1-2 timer på dag. Det burde egentlig være minimum 1,5 t på dag, men er en del dager i bhg han sover nærmere 1 t likevel. Sover alltid nærmere 2 t eller mer i helgene.

Nå prøver vi oss på å legge 18:30 i stedet for rundt 19, i håp om at han kan bruke mindre enn 1 time på å sovne hver kveld. Ikke så lett å finne ut når han egentlig er trøtt/overtrøtt for han er stort sett i godt humør og full fart. Klager ikke på det da, men han har slutta med sånn trøtt sutring som han hadde før, så måtte brått bli kjent med ungen på nytt for å fange opp trøtt-signalene.
 
20 mnd. Sover ca.11 timer på natt og 1-1,5 timer på dagen. :)
 
2 år. 10-11 timer på natta og ca 2 på dagen.
 
Jeg har ei på 19 måneder. Hun legger seg rundt 19-20 og våkner stort sett 06.30. I tillegg er hun MYE våken på natta. Kan være flere timer i strekk. Sover 1-2 timer på dagen.

Har også ei på 3,5 som sover ca 11-12 timer om natta, men aldri i ett strekk. Våkner 1-3 ganger og kan være våken en stund før hun sover videre.

Flere som sliter med mye oppvåkning på natta? Her sover vi maks 2 timer sammenhengende før noen er våkne. Jeg blir litt smågal!
 
1,5 år: Sover 11 timer om natta og ca 2 timer på dag :)
 
Jeg har ei på 19 måneder. Hun legger seg rundt 19-20 og våkner stort sett 06.30. I tillegg er hun MYE våken på natta. Kan være flere timer i strekk. Sover 1-2 timer på dagen.

Har også ei på 3,5 som sover ca 11-12 timer om natta, men aldri i ett strekk. Våkner 1-3 ganger og kan være våken en stund før hun sover videre.

Flere som sliter med mye oppvåkning på natta? Her sover vi maks 2 timer sammenhengende før noen er våkne. Jeg blir litt smågal!
det roa seg veldig med oppvåkninger på natta litt før mini fylte to.
Ekstremt slitsomt. Syns det hjalp veldig når vi gikk over til en mildere "hjelp" når han våknet mellom søvnsyklusene. Nå finner han stort sett tilbake til søvn på egenhånd uten hjelp.
Men kan være at det er tilfeldig, og vi bare endelig har kommet til ett bedre sted angående søvn.
 
Snart 17 mnd: sover 10-12 timer på natt og 1,5 -2 timer på dag. Vært litt mer sliten den siste uka så da har han sovet så lenge han vil noen dager, ca 3 timer.
Må til vanlig begrense dagsoving til 2 timer, hvis ikke sovner han ikke på kvelden. Eller bruker laaang tid og våkner tidlig. Går på badet kl 1830,noen ganger 18 om han virker ekstra trøtt eller har stått opp tidligere enn vanlig.
 
14 mnd her, sover fra kl 19 og våkner mellom 6 - 8 + ca 2 timer på dag :) Våkner lite på nettene.
 
Litt over 2 år. Varierer litt, men som regel 11-12 timer om natta og max 1 time på dagtid.
 
1 år og 8 mnd. 11-12 timer på natt og 40 min-1 time på dag.
 
Back
Topp