Antall timer med søvn

anne29

Andre møte med forumet
Hei! Har en jente på 2mnd som ser ut til å være mye våken på dagtid nå, sovner ikke uten at jeg triller henne i vogna og da kan hun sove opp mot 3 timer. Ellers er hun mye våken frem til kl. 8-9 på kvelden før hun faller til ro. Hvor mye søvn trenger en 2 mnd. gammel baby?

Hei! Har en jente på 2mnd som ser ut til å være mye våken på dagtid nå, sovner ikke uten at jeg triller henne i vogna og da kan hun sove opp mot 3 timer. Ellers er hun mye våken frem til kl. 8-9 på kvelden før hun faller til ro. Hvor mye søvn trenger en 2 mnd. gammel baby?
Hei!
Det er store variasjoner fra barn til abrn hvor mye og når de sover. Vanlig søvnbehov for en to måneder gammel babay er mellom 14 -16 timer pr. døgn,- og oftest fordelt på ca 7 søvnøkter. Oftest sover babyen mellom 1- 3 timer mellom hvert måltid. Min erfaring er at barn som sover mesteprten av antten igjennom,- sover mindre på dagtid. For å innarbeide gode søvnvaner, er dete svært viktig at dere som foreldre klarer å tolke barnet deres, slik at hun kan få ro når hun har behov for å sove. Mange barn kan bli overtrette og få vansker med å falle i søvn, fordi mor og far ikke lar dem få anledning til å fall i søvn når de er trette. Gode søvnvaner er viktig for barnets trivsel, vekst og utvikling. Ønsker dere lykke til med deres lille datter! Beste hilsen Elin

Back
Topp