Antall måltider

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hvor mange måltider med ordentlig mat får deres nå.
Her er det 2-3 stykker om dagen
 
1 så får han gjerne smoothie i tillegg. Fått smothie som et måltid, selv om det ikke er det beste å spise som måltid. Helsesøster vil at vi skal opp i 3 måltider hver dag, så nå prøver vi iallefall å få til 2. Ikke alltid så lett. Nå er set litt annerledes rutiner for mat siden han før fikk 12 og 16:00. Siden jeg jobber. Min samboer har gitt han kl 12, men kl 4 får han pupp.. Da har han ikke fått på lenge. Så vi må lage ny rutine
 
4 - frokost, lunsj, middag og kvelds. Noen dager blir dagene litt annerledes og middag oglunsj blir til 1 måltid :)
 
Her er d to, grøt til frokost og grøt til kvelds. Men hun har snudd og spiser bare mindre og mindre grøt.

Har hatt en periode nå hvor jeg ikke har giddet å gi annen mat, men starter på igjen idag med brødskive til lunsj.
 
Til vanlig får han frokost, lunsj, middag og kvelds. Men pga feber så har det blitt litt lite mat og veldig mye pupp.
 
Grøt- smoothie, skive eller grønnsaker/frukt - middag - grøt.

Dette prøver vi å få til nå. Største utfordringen er middag da han er veldig skeptisk. Men forsøker forskjellige ting og har fryst ned litt favoritter han evnt kan få :)
 
Grøt til frokost, middag og grøt til kvelds. Må vell prøve å komme i gang med brødmat igjen til lunsj. Kan å få smoothie eller frukt i mellom måltidene hvis han er sulten.
 
I det siste har det bli grøt til frokost, frukt til lunsj, middag og grøt til kvelds. Merker puppen er mye mindre interessant enn mat og at det er mindre melk etter at jeg begynte å trappe ned på natta (men har fremdeles 2-5 nattamminger :p) Er spent på hvor lenge det blir amming fremover...
 
3. Lunsj som er litt forskjellige ting, fruktmos, avokado, bløtkokt egg, omelett, brød osv. Middag, og grøt til kvelds. Helsesøster sa i dag at vi kanskje burde prøve å begynne med frokost også, så får prøve det.
 
Mellom 0-3 om dagen, avhengi av tid og slikt :) når hun hadde feber i helgen ble det bare pupp og vann, men nå får hun oftest frokost(grøt) og kanskje en grøt til på kvelden :) hun spiser ikke så mye da, så tenker vi like så greit utforsker maten, så kommer spisingen på plass etter hvert :)
 
Hun får fire måltid pluss ett mellommåltid. Hun får altså fast føde kl.10-13-16 og 19. Til måltidene får hun pupp til "dessert", og pupp er også første måltidet når hun våkner.
 
Hun får fire måltid pluss ett mellommåltid. Hun får altså fast føde kl.10-13-16 og 19. Til måltidene får hun pupp til "dessert", og pupp er også første måltidet når hun våkner.

Hva består de fire måltidene av?
 
Eks på en dag:

Grøt til frokost med litt smoothie i

Brødskive med leverpostei til lunsj

Middag: torsk, potet og gulerot med meierismør uten salt

Kvelds: grøt/skive





Brødskive kan vi ogsã finne på å ha til frokost.
Lunsj kan være slik semper sprutegrøt på pose eller min yoghurt på sånn pose eller smoothie med fullkorn

Går litt slike mais/hirse skumpinner innimellom også

Kan skje hun får pupp innimellom en gang i løpet av dagen, enkelte dager. Men som regel ikke
 
Til sammen blir det ca to. Ikke så veldig glad i annet enn morsmelk, grøt og fruktmos
 
Back
Topp