Antall måltider?

elva*

Gift med forumet
Hvor mange måltider får deres barn iløpet av dagen? (og når starter dagen?)
Her står vi opp i 8 tiden, og hun får 4 måltider med fast føde + 2 flasker melk utenom..

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg føler hun spiser så lite middag for tiden.. og lurer på om det er fordi hun er så mett fra før.. Men så er jeg redd for å ta bort et måltid også, for synes det høres ut som hun får så lite mat da...?!
Men tenker jo å kutte ut mme'en etterhvert, for hun er jo snart 1 år.. må bare få henne til å like vanlig melk først..
Men når den er kutta ut, så er jo de to flaskene gått bort, så kan være det vil hjelpe på middags-spisinga..!?

ORIGINAL: Casssandra

vi har 3 fast føde måltider i døgnet. frokost lunch og middag, så har vi mellommåltider som frukt og grønt, og 1 morgen flaske og 1 kveldsflaske[:)]

Vi har frokost, lunsj, middag og kvelds.. og hun spiser alltid mye til kvelds.. så vil ikke ta bort kveldmåltidet.. og føler hun må ha middag også, viktig å lære seg å like middag..(hun er veeeldig kresen, så vi sliter med få henne til å spise middag egentlig..)

Her gir vi ikke mme, og han drikker heller ikke vanlig melk. Begynte med Biola etter at ammingen var slutt for noen uker siden. Og får også melk i seg gjennom ost og yoghurt. [:)]

Står opp ca 8, hvil fra 12-14 og i seng 19.30 (ca).

Maten er fordelt på 4 måltider med fast føde:
Frokost kl 9: brød/grøt
Lunsj kl 11.30: brød/grøt
Middag kl 15: jah.. middag. :)
Kvelds kl. 18: grøt

Får frukt i diverse former innimellom, og ellers vann/Biola/utvannet eplejuice å drikke. [:D]

Meeen, nå er jo lille passert 13 mnd også.

Hm... ser ut som vi kjører like mange måltider da egentlig... for når vi slutter med mme'en, så er vi jo på 4 måltider vi også.. så får håpe det vil hjelpe litt slik at hun spiser mer middag [:)] Er jo egentlig ikke så rart det føles som hun spiser lite, for hun får jo en del ganger iløpet av dagen foreløpig..

Her har vi mange måltider! Han er så sulten!

- kl 06. Frokost - 2 eller 3 skiver!
- kl 07.30 (i bhg) 1 skive og noe frukt, en fiskekake/fiskepudding eller litt eggerøre og skinke til skiva!
-kl 11. Lunsj (i bhg) da spiser han brødskive igjen.
-Kl 14. Grøt + frukt
kl 16.30. Frukt, skive eller en soya yoghurt før middag.
kl. 17-17.30. Middag. Da spiser han mer enn vår 5 åring, omtrendt like mye som meg!
kl 18. Han drikker han en flaske laktosefri melk og får noe frukt igjen.

Så i seng mellom 18-18.30. [:)]

Her har vi 4 hovedmåltid, 1 mellommåltid og flaske på kvelden[:)]
står opp ca 8.30 og legger seg 19, så de er ofte tette disse måltidene, men han er så aktiv at han må ha såpass[;)][:D]

frokost 9
lunsj 11
mellom 14.30
middag 16
kvelds 18
flaske 19

Her er det frokost, lunsj, mellommåltid i bhg og så et minimåltid hjemme og så kvelds (ofte middag til kvelds sånn at vi kan spise sammen).

Sånn i 14.30-15 tiden får de et yoghurt/fruktmåltid i bhg sånn at de skal ha noe å gå på frem til middag, men jeg vil ikke stresse med å lage middag med én gang vi kommer hjem og så prøve å presse i henne kveldsmat i tillegg bare en time etter middag [8|] Så da får hun heller en skive når vi kommer hjem. [:)]

08.30: frokost
10.00: yoghurt, frukt eller flaske
13.30: lunsj
15.30: middag
17.00: kveldsmat
17.45: nattflaske
Legger seg kl 18

De kveldene de legger seg senere blir kveldsmaten forskjøvet til kl 18.00

Jeg har lenge følt at det er lang tid mellom frokost og lunsj men det er slik de vil ha det. De er småspiste på formiddagen.
Ellers spiser de en brødskive hver til frokost og kveld. Til lunsj spiser de enten en skive hver eller grøt.
Til middag deler de et middagsglass og får dessert etterpå. Men de spiser mye mer når de får hjemmelaget mat.

Leah spiser 4 ganger og nå:

frokost: 200 ml grøt
Lunsj: 200 ml grøt
middag: 1 middags glass og når vi spiser få ho lov å smake den maten vi spiser eller ho må lære andre smaker
kvelds:240 ml grøt

Hjemme:
06.00: mm
07.30: grøt og ekstra lett melk

I Barnehagen:
09.00: en brødskive og/eller frukt, vann
11.30: et par brødskiver, vann
14.00: frukt og eventuelt ei brødskive

Hjemme:
17.00: Middag, vann
19.00: Grøt og melk (mm og ekstra lett melk)

Hun har virkelig fått matlyst etter at jeg begynte i jobb igjen, og hun ikke har puppen tilgjengelig hele dagen lengre. [;)]

her våkner han ca halv syv
- 07.00 frokost (grøt av 1 dl vann)
- 09.30 lunch (to skiver brød pluss vanlig melk å drikke)
- 12.30 mellommåltid (youghurt eller frukt)
- 14.30 middag
- 18.30 kveld (grøt av 2 dl vann)

får også smake av det vi har til middag. har begynt med å kutte mer ut middagsglass og drøye middagen han sin til nærmere fire (hvis mannen har sluttet til da) så vi kan spise sammen som en familie[:)]

men jeg har alltid fått høre at gutten min får for mye mat da av hs. men jeg mener at han må ha såpass[:)]

Back
Topp