Antall måltider pr dag?

ny spire-13

Flørter med forumet
hei
Jenta vår hadde gått ned en kurve på 1 års kontrollen. Må prøve å få inn 5 måltider pr dag... så at det har vært en tråd om dette for kort tid siden. Virker som flesteparten gir 4 + melk til kvelden. I dag måtte vi vekke henne 7.15, slik at vi får dt til i løpet av dagen, og skal være 3 timer i mellom...ikke lett når hun ikke alltid er sulten før det er gått 3,5-4 timer.

han her har bare to mm måltider prdag nå han! nekter å spise noe annet

Han spiser 3 hovedmåltider, pluss et mellommåltid.

Hær har vi 4 hovedmåltid, og ofte frukt som mellomtid også.. har spist litt dårlig i ett par-tre daga no da, så da har d blitt litt mindre..men sånn normalt liksom... ska dokker ha 5 fulle måltid?? eiller e d snakk om mellommåltid også?
FOr hvis hu itj e sulten så e d jo vanskelig å tving i dæm mat..går IKKE hær i gården ihvertfaill.. må gå an å prøv å gi litt feitar mat istedefor? Skikkeli mengde smør i midddag, olje i grøten o.l. ?

4 hovedmåltid.

Frokost, Lunsj, Middag og Kvelds ! [:)]

ORIGINAL: Ashtrey !

4 hovedmåltid.

4 hovedmåltid.

Her og! [:)]

4 hovedmåltid.

Her har vi 5 måltider + 2 ganger med melk.
Flaske ca kl. 6.30
Frokost kl. 7.
Lunsj: kl. 10.30
Ettermiddagsmat: kl. 14
Middag: Kl. 17
Kveldsmat: kl. 18.30
Flaske kl. 19

her er det 4 hovedmåltider + koseflaske på kvelden. av og til litt breadsticks og frukt mellom i tillegg

men tilsett rapsolje i maten for å øke kaloriene, gjerne litt smør, bruke h-melk etc.

hei, takk for svarene.
Enig med dere, ikke lett når de ikke vil ha- orker ikke tvinge i henne. Men har i dag gått fint. Har jo hatt 4 faste måltider og mme 3-4 ganger pr. dag før kontrollen. Nå har jeg også begynt gi h-melk til frokost, og olje i grøten. Så mer får jeg ikke gjort. Vi skal på ny vekt kontroll om en måned.

ORIGINAL: april09

hei, takk for svarene.
Enig med dere, ikke lett når de ikke vil ha- orker ikke tvinge i henne. Men har i dag gått fint. Har jo hatt 4 faste måltider og mme 3-4 ganger pr. dag før kontrollen. Nå har jeg også begynt gi h-melk til frokost, og olje i grøten. Så mer får jeg ikke gjort. Vi skal på ny vekt kontroll om en måned.

Ka me å kutt MME'n sånn at du får i hu meir mat? vi gir bare 1 flaske MME i døgnet no... når vi ga to så spist'n my mindre...

har tenkt på det også. Men gir kun 100 ml etter måltidet, som drikke. Hun drikker ikke nok vann

ORIGINAL: april09

har tenkt på det også. Men gir kun 100 ml etter måltidet, som drikke. Hun drikker ikke nok vann

100 ml MME e ganske my da[;)] E'kke mang som drikk 100 ml vann pr måltid[;)] Men såklart, du må gjør d du føle e bæst[;)]

Back
Topp