Antall hjerteslag per minutt?

Mrs.Pink

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Var hos jordmor i dag og fikk høre hjertet slå <3 150 slag per minutt, så hun tippet at det blir en jente til. Trodde ikke helsepersonell trodde på slike gamle kjerringråd? Men hun hevdet det stemte svært ofte :-p Har jente fra før, og hun lå for så vidt og på 150 slag per minutt. Har dere noen erfaring med dette?

Forrige gang lå det på 150-155 og var jente, nå ligger det på 145 og er gutt :)

Min slo 155 når jeg var hos jordmor sist, men hun avfeide den myten :-P har hatt følelse på gutt lenge, men de siste ukene så har jeg blitt overbevist om at det er jente :-P utilregnelig magefølelse :-P

Forrige gang lå det på 150-155 og var jente, nå ligger det på 145 og er gutt :)
Min jordmor hevdet gutter ofte lå litt under jenter i hjertefrekvens... Og det stemmer jo da i ditt tilfelle :) For meg er det helt likt som sist, men jeg opplever svangerskapet veldig annerledes, så har egentlig tenkt at jeg får gutt... Blir spennende å se :-p

Min slo 155 når jeg var hos jordmor sist, men hun avfeide den myten :p har hatt følelse på gutt lenge, men de siste ukene så har jeg blitt overbevist om at det er jente :p utilregnelig magefølelse :p
Ja, jeg trodde heller ingen kvalifiserte trodde på slikt.... Men hun her har vært jordmor i snart 30 år og jobber både på føden og som privatpraktiserende jordmor, så hun har vel sett en del resultater av spådommene sine....

Hos meg har det stemt med både gutten min og jenten min, så jeg tror på det. Skal til jordmor på fredag, så er veldig spent på høre hjertelyden :)

Eg har høyt at UNDER 150 e gutt og OVER 150 e jenta. Så blir jo spennande å sjå :p Eg har gløymt å tella når eg har høyrt ;)

Begge mageboerne mine hadde over 150 hjerteslag på ul i uke 14, og den ene er antageligvis en gutt. Den andre nektet å vise seg frem...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kjem vel litt ann på kor aktiv babyen er når det måles? :-) men spennende å sjå. Sist vi målte var den på 160 :-) gutten min låg ofte på rundt 140. :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Svigermor jobber på legesenter og vet de har "forsket" på det med hjertelyd for moro og de har visst ganske tydelige resultater :)

Tihi i såfall har jeg en jente i magen! Rart! I dag etter å ha hørt hjertelyden hos jordmor har jeg lurt litt på om det er jente... Spennende! :D Blir tredje jenta i kjernefamilien isåfall :) Er tante til to jenter også!

Det sies vel at tidlig i svangerskapet slår hjertet fortere på alle. Så kanskje lettere å se om det stemmer etter halvveis i svangerskapet. Selv om kjønnet da er avslørt med ultralyd, så kan en se om det stemmer hvertfall :)

Hos meg var hjerteslaget ca 170 i uke 12.
Har tisset i natron og det bruset ikke.
Kinesisk horoskop tyder på jente.
Så da tyder ALT på jente.

Men jeg har skikkelig guttefølelse! :P Gleder meg til OUL 16.Mai. Da kommer svaret ;)

10+4 hadde minien 169 hjerteslag. Så får se ved neste kontroll, håper legen sjekker med Doppler nå til mandag, da er jeg 16+3.
For ca en uke siden fant jeg hjerteslag medei venninnes Doppler, da var hjerteslaga på rundt 135-140.

Min første gutt hadde mellom 120-145 hjerteslag. Husker ikke hva nr to hadde
Denne huleboeren ligger på ca 140 så langt.
Natrontest og kinesisk fødselshoroskop sier gutt.
Men begge guttene mine sier at babyen i magen er en jente. Eldste på 16 er helt sikker i sin sak. Minste på snart 3 sier "mamma jente baby i magen".... En uke til OUL:)

Det stemte med snuppa mi:) men ikke med kusina mi. Der hadde jentebabyen ca 140 gjennom hele sv.

Begge mine har lagt på 140 +- Har jente og gutt :-) Nå når jeg var hos jordmor var hjerteslagene 150.. Blir spennende å se :-)

Stemte her også...datteren min hadde rundt 159 slag i min og en sykepleier og faren til sambo sa det ble jente og dte stemte jo :) Og denne gangen når jeg var på ul denne uka...samme hjerteslag i min og jaggu blir det jente :D Så jeg har trua på at det har noe å si <3

Back
Topp