Antall folikler vs antall egg ut

fru_d_89

Flørter med forumet
Jeg lurer på om dere husker hvor mange folikler dere hadde på siste kontroll og hvor mange egg dere endte opp med å få ut? Hvor mange av de dere fikk ut ble befruktet? Bare litt nysgjerrig :-)

10-12 folikler og 10 egg ut. 7 befruktet.

Hadde 15 follikler tror jeg, fikk 12 egg ut, 8 ble befruktet og 4 var gode nok til å brukes (ett inn og tre på frys).

Hatt godt over 30 follikler på alle tre forsøk. De to første var på Riksen og nokså like. Ble overstimulert, så de bremset litt på hormonene underveis og resultatet ble skikkelig dårlig. De hentet ut ca 10-12 egg. Tror ikke de tømte alle folliklene. Og kun et fåtall ble befruktet, og ingen på frys.
Det siste forsøket var privat. Selv om de visste at jeg lett ble overstimulert, så bare kjørte de på med hormoner. Tømte alle follikler, endte med rundt 35 egg. Husker ikke helt, men tror rundt halvparten ble befruktet og etter 3 dager stod vi igjen med to av topp kvalitet, samt et par middels (som ikke var gode nok til frys). Ble alvorlig syk og innlagt, MEN også gravid :-)
Synes det ofte virker som om de som har få follikler ender opp med egg av bedre kvalitet enn dem med mange follikler.

Jeg hadde seks store eggposer og noen små på siste kontroll. Fikk ut fire egg. Hvor mange befruktet gjenstår å se. Krysser fingrene!

Jeg har pleid å få ut ca like mange egg som jeg har follikler. Ofte 4 follikler og 4 egg, 2 har pleid å bli befruktet og satt inn. Ved siste forsøk hadde jeg 8 follikler, 10 egg ut, 5 befruktet:-)

Jeg hadde 15 follikler av god størrelse på fredag, og hadde uttak mandag (de reduserte siste dosen gonal-f fordi de var redde for overstimulering). Fikk ut 15 egg. Av disse ble 11 befruktet. Endte opp med ett perfekt egg satt inn (og det var jo gullegget), to gode på frys og 2 blastocyster på frys :D

Back
Topp