Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tok kontakt med mange ulike klinikker rundt i landet - off og priv- og fikk nei til svar. Ønsket selv å få innsatt to...Hei! Jeg er helt ny her og skal inn til forsamtale i november, og oppstart av ivf etter det. Jeg lurer litt på om man selv kan velge å sette inn flere egg?
Okay, takk for svar derekunne tenkt meg tvillinger så derfor jeg spør
Hehe! Men så lenge jeg får en så er jeg mer enn fornøyd <3
Tvilllinger er nok det disse klinikkene prøver å unngå. Mer risiko i svangerskapet er ikke noe de vil bidra med, derfor er det ofte uetisk å sette inn mer enn ett egg.
Kan jo bli tvillinger av et egg inn ogsåOkay! Skjønner den. Hadde vært greit med to stk med en gang siden dette prosjektet skulle drøye sånnmen en er nok mer enn nok om gangen kan jeg tenke meg
![]()
Som de andre skriver så setter de som regel inn kun ett egg siden ett eventuelt tvillingsvangerskap er regnet som risikosvangerskap. Det er best for både deg og barn at det er en om gangen. Likevel skjer det unntak, der to og to egg blir fryst sammen, eller ved mange foregående negative forsøk. De er også mer åpne for å sette inn to egg på private klinikker, men ikke nødvendigvis. Står du i fare for overstimulering for eksempel setter de kun inn ett egg (eller avbryter) selvom de i utgangspunktet var åpne for å sette inn to.