Antall egg i eggstokkene...

Attpåklattprøver

Andre møte med forumet
Var på gyn her om dagen og gynekologen kunne registrere 4 egg på den ene siden og 2 på den andre. Hva betyr det? Ettersom jeg har forstått så slipper vi et egg i hver syklus. Vil det si at jeg har kun seks sjanser for å bli gravid??? Mulig dumt spørmål men er usikker og lurer på om noen kan svare???

Tenker, tenker...sikkert for mye ;-)

Vet ikke svaret men lurer litt på dette jeg og...

Når jeg var hos gyn forrige syklus såg hun bare 2-3 eggposer... ER det bra eller dårlig?
(Ikke meningen å kuppe tråden altså![&:])

jeg vet desverre ikke svaret..men kan være dyttehjelp[;)] hadde vært interessant å få svar på..for når jeg var hos gyn sa han ingenting om at han så noen egg...hmm...men han sa jo at alt så fint ut[8|]

Detter er det jeg tror det betyr:
Eggstokkene inneholder en drøss med "egg" (300 000 ved puberteten). Hver periode modnes 5-10 egg i follikeler (eggpose) - det er nok disse gyn så. Men etterhvert vil ett modnes bedre enn de andre, og når det er ferdig brister posen og egget slippets(= EL). De andre som slutter å modnes, tilbakedannes og blir borte. (Noen ganger slippes to samtidig - kan bli toeggede tvillinger.)

Så du har vel heller 4-500 muligheter til å bli gravid[;)]

ORIGINAL: Temo

Detter er det jeg tror det betyr:
Eggstokkene inneholder en drøss med "egg" (300 000 ved puberteten). Hver periode modnes 5-10 egg i follikeler (eggpose) - det er nok disse gyn så. Men etterhvert vil ett modnes bedre enn de andre, og når det er ferdig brister posen og egget slippets(= EL). De andre som slutter å modnes, tilbakedannes og blir borte. (Noen ganger slippes to samtidig - kan bli toeggede tvillinger.)

Så du har vel heller 4-500 muligheter til å bli gravid[;)]

Tusen takk for svar, dette gjorde meg litt beroliget[;)]
klem, klem...

Back
Topp