Antall avføringer mm barn

R.T.

Forelsket i forumet
Hvor mange avføringer har deres barn i døgnet. Mini var gått opp bare 40g fra kontroll på fredag til gruppetimen på mandag. Helsesøster syntes det var lite og sa jeg måtte passe på at mini har minst 4 bæsjebleier i døgnet... Leser at 1-4 er normalt, men at det også er normalt med en stor annen hver dag og heller ikke unormalt å ikke ha på en uke. Mitt forrige barn hadde 10-12 i døgnet...

Hvor mange avføringer har deres barn i døgnet. Mini var gått opp bare 40g fra kontroll på fredag til gruppetimen på mandag. Helsesøster syntes det var lite og sa jeg måtte passe på at mini har minst 4 bæsjebleier i døgnet... Leser at 1-4 er normalt, men at det også er normalt med en stor annen hver dag og heller ikke unormalt å ikke ha på en uke. Mitt forrige barn hadde 10-12 i døgnet...
Til meg sa helsesøster at så lenge man fullammer er alt normalt. Her kan det være alt fra ingen til fem-seks om dagen. Har også gått et par dager uten.

Til meg sa helsesøster at så lenge man fullammer er alt normalt. Her kan det være alt fra ingen til fem-seks om dagen. Har også gått et par dager uten.
Akkurat det samme her!

Sent from my iPad using BV Forum

Hvordan i all verden skal man passe på det, da, sa hun noe om det? Min bæsjer ca en gang i uka.

Alt mellom 5 og 10 inkl de på natten :) spiser godt og legger på seg godt.

<3 lille spire <3

10-12 bæsjebleier hver dag?!?! :o Har aldri hørt at de kan bæsje så mange ganger.. Hehe.. Her er det alt fra 0-2 ganger om dagen, noen ganger noen dager imellom.. Hs sa at det kunne gå inntil to uker mellom hver bleie, hørtes mye ut men..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Min lille bæsjer nesten hver gang han spiser. Promper så bleia blir gul. Men sånn ordentlig med bæsj er vel... Hmmm. 2-3 ganger. Har ikke telt. Men går mye bleier da han nok blir sår av e våte fisene hvis jeg ikke skifter de vekk.

Her er det og bæsj i bleia ganske ofte. Men med ordentlig avføring 2-4 kanskje. Men kommer ofte litt når hun promper og nyser og slik :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvordan i all verden skal man passe på det, da, sa hun noe om det? Min bæsjer ca en gang i uka.

Det var jo fordi han har lagt på seg så lite... At jeg må passe på at han får nok melk liksom... Men når man veier med tre dagers mellomrom tenker jeg vekten også påvirkes av ammingen... Melken han spiser veier jo litt og...

Sent from my iPhone using BV Forum

Tissebleier er hvertfall et bevis på at væske har kommet inn i barnet. Min bæsjer sjeldent, som sagt, men har plenty av tissebleier og har gått opp 250g i uka i snitt. Kan ikke skjønne hvordan vi skulle fått han til å bæsje flere ganger daglig ;)

Det er tissebleier man i utgangspunktet skal følge med på ja, så vil tro hun mente det.

Min bæsjer alt fra 6 til 2 ganger i døgnet, mens storebroren bæsjet hver 10. dag. Det kan være store forskjeller mao :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Så rart å veie med så kort tid mellomrom. Det man skal jo se på et gjsnitt f eks over en uke, ikke noen få dager da det kan ha med spising osv å gjøre når det er snakk om så små "enheter". F eks hvis de nettopp har spist 100 ml så veier jo det noen gram da! Og andre veiing kanskje ikke spist på er par timer. Hørtes snodig ut.

Sist fikk jeg beskjed om at alt fra 14 ganger per dag til hver 14 dag var normalt. Min forrige bæsjet kun en gang i uken, han nye bæsjer 6-7 ganger per dag. Fullamming på begge

Gutt des. 11
Gutt aug. 14

Å gud nå misunner jeg dere med en bæsjebleie om dagen. Vi er på 7. allerede for dagen. Må nok bli litt mer bevisst på å tilby samme bryst om det går kort tid mellom måltidene da hyppig avføring kan være tegn på for mye formelk

Å gud nå misunner jeg dere med en bæsjebleie om dagen. Vi er på 7. allerede for dagen. Må nok bli litt mer bevisst på å tilby samme bryst om det går kort tid mellom måltidene da hyppig avføring kan være tegn på for mye formelk

Oi. Takk for tipset. Visste ikke at de bæsjer oftere av for mye formelk..

Oi. Takk for tipset. Visste ikke at de bæsjer oftere av for mye formelk..

Det er i kombinasjon med at den er grønn det kan være pga for mye formelk. Står 'grønn, skummende og hyppig' og da jeg skrev det hadde junior grønn avføring og hyppigere enn normalt (hans normal som i grunn er ganske hyppig fra før)

Back
Topp