antagelig siste vekstkontroll uke 37+ 1 (2)

mamma10&13

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Er uke 37+ 2 i dag ifølge sykehuset som regner svangerskapet 40+3:-)

alt så veldig bra ut og har gjort det på ultralydene så hun jeg var hos i dag mente jeg ikke trengte flere om det ikke skulle skje noe spesielt den siste tiden :-)

hun var +7,8% noe som visstnok ikke er mye, relativt gjennomsnittelig.

er vel og merke litt spent på om hun i dag eller hun sist gang har rett i forhold til vekt for jeg tenker at begge kan ikke ha rett hehe for 2 uker siden ble hun målt til +3,3% og 3000 g i dag ble hun målt til +7,8% og 3200g så det blir spennende.

Hun jeg var hos sa at gjennomsnittet for jenter i dag er 3500g og for gutter 3600g så da tenker jeg at jenta i magen mest sannsynlig blir under 4 kg hvertfall så stor og god i forhold til gutten min, men ikke for stor :-)

hun fikk noen bilder av ansiktet som hun viste meg i 3D og jeg må bare få si at i tillegg til gutten min må det bare være verdens vakreste baby, jeg er superforelsket allerede og lå der med tårer i øynene hehe irriterer meg at jeg ikke spurte om jeg kunne få et av bildene, men hun var ikke helt fornøyd da hun lå med en hånd overene øyet hehe

Åh, utrolig leit du ikke fikk summet deg til å be om 3dbildet, det er jo så fort gjort og så alt for sent å komme på det etterpå :/
Er jo ikke enkelt å få bra bilder så sent i sv.skapet, en hånd over ene øyet hørtes ikke så ille ut da?
Sikker på at hun var helt perfekt, selv om du ikke får vist henne fram før fødselen :)

Må jo stusse litt på målingene og regning av % ift. gjennomsnitt.
Har sett flere ganger at andre har fått ca samme mål som meg men helt annen % eller i en annen uke enn hva jeg var.. ;)
Ja-ja fasitene kommer snart til verden da, så får vi sett :) :)

Ja blir veldig spennende å se, gleder meg så det nesten er helt uutholdelig nå :-)

Så gøy å få se lille nurket i 3D da :) og supert at alt var tipp topp! Ikke lenge igjen til du får møte mageboeren din nå :D

Så bra at alt står bra til med mageboeren, og så koselig at du fikk se et lite glimt av henne i 3D :D

Takk :-) ja ventet ikke å få et lite glimt i 3D, men det er jo alltid morsomt :-)

Så bra at kontrollen gikk fint og at du hadde en fin opplevelse :-)

Når det kommer til de vekstestimeringene så er jeg så usikker på hva jeg skal forholde meg til. Hører så mange forskjellige utregninger, og flere av de jeg kjenner som har fått estimert en stor baby har fått en helt gjennomsnittlig baby når fødselen var overstått.. Her var gutten estimert til 5 % over gj.snitt på 3D i uke 29 - har ikke sjekket etter det... så får vi se hvor stor baby som kommer ut til slutt ;-)

man kan ikke stole helt på de vekstestimeringene som min jordmor sa, det er veldig vanskelig. men jeg vil tro min baby liggerpå + siden, men kanskje ikke over + 10 da det er det de har kommet fram til på alle UL'er hvor det har blitt sjekket, det er 5 eller 6 kontroller inkludert 3D og alle bortsett fra en er gjort på samme sted, men av forskjellige personer. men kan godt hende de tar feil også.

men tror ikke det blir en gigababy, de prosentene de har kommet fram til utgjør ikke så mye tror jeg, men rundt gjennomsnittet, kanskje litt over er fint synes jeg, da gutten var litt liten og jeg håpet neste ble større :-)

Så flott alt står bra til og du fikk se jenta di på 3D, selv om du ikke fikk med bilder :)

Tusen takk :-) ja det var uventet og morsomt :-)

Back
Topp