Ansvaret for å få inn inntektsbekreftelse til NAV

Shauri

Forumet er livet
VIP
Kjenner at det systemet der irriterer meg.
Jeg må sørge for at arbeidsgiver sender inn inntektsbekreftelse for at de skal få refundert pengene som de selv betaler meg i den forestående permisjonen. Så når arbeidsgiver svikter på dette området er det jeg som fortsatt har ansvaret?! Jeg kan jo ikke akkurat holde de i hånden for å passe på at de sender inn det de skal, så synes det er forferdelig idiotisk at ansvarsområdet ligger på meg. Burde jo være arbeidsgiver som skal ha det ansvaret siden det er de som har noe å tjene på å få refundert pengene.

Når du har sendt inn permisjonssøknad til din arbeidsgiver bør de sende inntektsskjema med en gang. Blir ikke dette gjort vil de få purring både 1 og 2 ganger minst fra NAV om manglende opplysninger. NAV har 3.mnd foreldelsesfrist på krav og har begynt å følge opp eldre saker betydelig mer nå det siste året. Purrer opp som bare det.

Jeg jobber med bl.a. det å sende krav foreldrepenger/sykepenger og vi får purringer rett som det er. Rart om ikke NAV evt purrer arb.giv. din. Det er de som er pliktige til å fylle ut all info angående inntekt og sende inn. Du skal ikke gjøre no der. Du skal kun varsle din arb.giv om når du skal ha permisjon.

Tror det var som du sier at det var forrige permisjon (da hadde jeg en annen arbeidsgiver), men nå er det jeg som har fått alle papirer om krav til inntektsinformasjon fra NAV...
Skal bli interessant i morgen å se hva HR-avdelingen sier når jeg kontakter dem...

Aves skrev:
Når du har sendt inn permisjonssøknad til din arbeidsgiver bør de sende inntektsskjema med en gang. Blir ikke dette gjort vil de få purring både 1 og 2 ganger minst fra NAV om manglende opplysninger. NAV har 3.mnd foreldelsesfrist på krav og har begynt å følge opp eldre saker betydelig mer nå det siste året. Purrer opp som bare det.

Jeg jobber med bl.a. det å sende krav foreldrepenger/sykepenger og vi får purringer rett som det er. Rart om ikke NAV evt purrer arb.giv. din. Det er de som er pliktige til å fylle ut all info angående inntekt og sende inn. Du skal ikke gjøre no der. Du skal kun varsle din arb.giv om når du skal ha permisjon.

Nei arbeidsgiver må fylle ut et eget NAVskjema.

Trone skrev:
Er ikke det lønnslippene fra før du gikk ut i permisjon gode nok papirer da? 
Eller kanskje jeg tenker på noe annet :/ 

Jeg har printet ut dette selv, gitt til arbeidsgiver, bedt de fylle ut, og så sendt det til NAV sammen med alle andre papirer (søknad om foreldrepenger, kopi av helsekort osv). Trodde det var det man skulle gjøre jeg? Står ikke det på NAV sine sider da, at det er en av tingene de skal ha med i søknaden? Og da vet jeg i tillegg at alle papirer er levert. Ikke vært noe problem her med det noen av gangene!

Shauri skrev:
Nei arbeidsgiver må fylle ut et eget NAVskjema.

Trone skrev:
Er ikke det lønnslippene fra før du gikk ut i permisjon gode nok papirer da? 
Eller kanskje jeg tenker på noe annet :/ 

Kom på i natt at jeg tenkte feil situasjon! :) 
Håper det ordner seg for deg!!! 

Back
Topp