Anstrengelsesastma

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Noen som har dette? Åssen symptomer har dere?

Jeg hadde som barn. Kom ved anstrengelse, gym på skolen, karate trening osv. Fikk hoste, piping i brystet og tungpusthet,og smertefull følelse i brystet. Det var som å prøve å puste gjennom et sugerør.

Har en mild antrengelsesastma,så har aldri trengt medisiner.Men jeg merker kortpust/hyperventilering spesielt når jeg går i oppovebakke og hvis jeg løper.Dem med astma har oftest kort innpust og lang utpust.

Onyxia skrev:
Jeg hadde som barn. Kom ved anstrengelse, gym på skolen, karate trening osv. Fikk hoste, piping i brystet og tungpusthet,og smertefull følelse i brystet. Det var som å prøve å puste gjennom et sugerør.

Akkurat det samme her også bare at jeg har det enda.

Samme som de andre :) Kommer når jeg løper eller går veldig fort i oppoverbakke. Snører seg i brystet/halsen, vanskelig å puste og får ganske vondt.

Jøss, høres jo ut som sånn jeg har det.. Trodde det var dårlig kondis, og har prøvd å trene det opp uten særlig resultat. Alltid irritert meg at jeg har hatt så elendig kondis selv med all treningen.

gutten min begynner å hoste som en tulling. men hvordan han ellers føler det vet ej ikke. men han slutter no hvertfall med det han gjør på.....

Back
Topp