Jeg blir ferdig utdannet sykepleier nå til sommeren, og har fått et jobbtilbud etter intervju, en 100% stilling i kommunen. Jeg har ingen erfaring innen helse før jeg startet på studiene, har så vidt jobbet litt i hjemmesykepleien og på sykehjem under studiene. Men har jobbet i butikk siden jeg var 16, ca. 1-2 dager i uka, mer i sesong. Ser at enkelte mener man bør kreve full ansiennitet før man skriver kontrakt.
Er det noen med like lite erfaring som meg som har fått full ansiennitet? Hvordan gikk dere frem? Jeg er liksom ikke så god til å kreve ting, men vil jo selvsagt ha høyest mulig lønn
Er det noen med like lite erfaring som meg som har fått full ansiennitet? Hvordan gikk dere frem? Jeg er liksom ikke så god til å kreve ting, men vil jo selvsagt ha høyest mulig lønn
Ja, har hørt mye forskjellig, men mange kommuner sliter jo med rekruttering, så har hørt om flere som får med all erfaring. Her var vi 3 søkere. Har sett i forum for sykepleiere på fb at de skriver at man skal kreve full ansiennitet med en gang, men jeg er ikke så "frekk" hvis jeg kan si det sånn
syntes det er veldig vanskelig, men dersom det er sånn at man kan forhandle enkelt å få høyere lønn så bør man jo absolutt gjøre det.