Anser du deg selv som en streng forelder?

M

Moderator Eve

Guest
Er du en streng forelder?


Jeg kan nok være det....
 
Ja, men jeg prøver å roe ned litt.
 
Ja. Føler alle andre rundt med bare pusesnakker med unga sine haha
 
På enkelte ting ja (som oppførsel rundt hunden vår og andre dyr. Og andre barn), mens jeg kan definitivt droppe å være streng på ting jeg anser som egentlig uviktig (feks vi kan gjerne ta frokosten foran tv-en når vi ikke gidder sitte ved spisebordet).
 
En mellomtid. På enkelte områder er jeg streng, mens med andre ting tar jeg ikke så tungt. Velger mine kamper + at de skal kunne oppføre seg med normal folkeskikk;)
 
Nei, absolutt ikke. Jeg er tydelig, og vi har klare grenser som barna vet godt om, men er vel også kjent for å være en pusemamma.
 
Nei, men vi har våre regler og vi er tydelige på det. Vi forventer en vis oppførsel og har tydelige grenser og rammer.
Men ja, vet at noen, særlig i samboers familie synes jeg er streng, men det får bare være :p
Målet er heller ikke å være streng ;)
 
Tror jeg er sånn passe. ;) Er ikke for streng og heller ikke dumsnill.
 
Last edited:
Nei, burde bli strengere [emoji28]
 
Nja, har ikke så mange ting som er du, men er streng på de som er det.
 
Jeg ser for meg at vi kommer til å være strenge på noen områder og mindre streng på andre. Det går jo på prioriteringer, rett og slett.
 
Nei. Jeg er ganske "chill", spesielt iforhold til mannen. Man ser god forskjell og hører god forskjell i vår barndom også da når vi vokste opp.
 
tja
er meget streng mot de ang folkeskikk og oppførsel.
De får ikke svare voksne på en nesevis måte og de får ikke rope å mase på butikken.
De skal si takk for de de får og være veloppdragne. uspiselige unger er det verste jeg vet.

Ellers får de selfølgelig lov å vise sine følelser, både de dårlige og de gode.
Både sinneutbrudd og latterutbrudd må være lov

Vi baker gjerne en kake midt i uka og serverer kakao ..selv om det ikke er helg.
Er ganske avslappet stemning her tror jeg.Alltid masse kompiser som kommer og går ut av huset.
Er bare koselig det ;)
 
Jeg anser meg ikke som streng, har noen klare regler som jeg aldri rekker på. Mens jeg på andre områder kan være mer løs...
 
Tja, målet mitt er å ikke være streng..
har regler og oppgaver de må følge, som lekser, innetider, holde avtaler osv.
Ellers prøver jeg å være en "ja" mamma...

Men for å ha en viss kontroll her i huset må vi ha grenser og regler..

Men er ikke spesielt streng.
Sier ikke nei bare for å si nei... bare for at jeg kan og skal bestemme..
 
Back
Topp